Ekonometria przestrzenna II Modele zaawansowane -  - książka

Ekonometria przestrzenna II Modele zaawansowane książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka jest kontynuacją wydanej w 2010 r. monografii pt. Ekonometria przestrzenna. Metody i modele analizy danych przestrzennych. Zawiera prezentacje i przykłady zastosowań współczesnych zaawansowanych metod i modeli ekonometrycznych stosowanych do analiz na podstawie danych zlokalizowanych:
jakościowych – modele regresji przestrzennej dla zmiennych ukrytych i ograniczonych,
wielowymiarowych – modele z wagami wielowymiarowymi i kierunkowymi,
przestrzenno-czasowych – modele panelowe z efektami przestrzennymi,
czasowych i przestrzennych – modele wielorównaniowe z interakcjami przestrzennymi.

Badania przestrzenne należą do podstawowych nurtów badawczych wspomagających podejmowanie decyzji finansowych i ekonomicznych w Unii Europejskiej. Ekonometria przestrzenna II powinna stać się inspiracją do rozwijania zaawansowanych ilościowych badań regionalnych i przestrzennych oraz ich wykorzystania w praktyce gospodarczej.

Praca zawiera pełną i najnowszą wiedzę o metodach analizy danych przestrzennych wraz z dobrze dobranymi przykładami zastosowań, głównie ekonomicznych. Napisana dobrym i przystępnym językiem będzie stanowić nieocenioną pomoc dla badaczy i studentów, dla których profesjonalne traktowanie danych (zarówno eksperymentalnych, jak i danych statystyki publicznej) jest kluczowe. Z drugiej strony jest to ważna pozycja monograficzna przyczyniająca się do rozwoju teorii i zastosowań ekonometrii, będąca wyjątkową okazją do rozwoju dalszych propozycji metodycznych oraz technik obliczeniowych”.
Prof. zw. dr. hab. Andrzej S. Barczak

Liczba stron: 228

Rok wydania: 2012

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788325540159

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.