Czas Pracy 2025. DGP Poleca 2/2025 -  - książka

Czas Pracy 2025. DGP Poleca 2/2025 książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

24,90 zł
od 12,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czas pracy stanowi jeden z najważniejszych elementów stosunku pracy, bowiem wpływa zarówno na życie prywatne pracowników, jak i na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Regulacje w tym zakresie pełnią wiele funkcji, wśród których priorytetem jest ochrona pracowników przed nadmiernym obciążeniem pracą. Zbyt długie godziny pracy mogą prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych oraz obniżenia koncentracji, co zwiększa ryzyko wypadków, zwłaszcza w przypadku prac niebezpiecznych. W kulturze zachodniej przyjęło się, że czas pracy powinien być ograniczony do 8 godzin dziennie, co ma zapewnić pracownikom możliwość realizowania życia prywatnego i odpoczynku.

Ustawodawca mierzy się z niełatwym zadaniem, jakim jest pogodzenie interesów obu stron stosunku pracy. Obecne przepisy wydają się być pod tym względem w miarę zrównoważone. Niestety, ich praktyczne stosowanie nastręcza licznych trudności. Złożoność i nieprecyzyjność regulacji, a niekiedy nawet wewnętrzne sprzeczności, prowadzą do wątpliwości interpretacyjnych i problemów z wdrażaniem odpowiednich rozwiązań w życie. Potwierdzają to kontrole Państwowej Inspekcji Pracy (PIP).
„Czas pracy 2025” – zagadnienia omówione w poradniku

W publikacji m.in..:

Zmiany w czasie pracy
Normy i wymiar czasu pracy
Okresy odpoczynku
Systemy i rozkłady czasu pracy
Rozlicznie czasu pracy w różnych systemach rozliczeniowych
Praca w godzinach nadliczbowych
Praca w porze nocnej, w niedziele i święta
Czas pracy przy pracy zdalnej

Liczba stron: 208

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 14.5x20.8cm

ISBN: 9788382687286

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.