Amortyzacja i środki trwałe w praktyce -  - książka

Amortyzacja i środki trwałe w praktyce książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Środki trwałe są w wielu (jeśli nie w większości) przedsiębiorstwach kluczowym zasobem prowadzonej działalności gospodarczej. Im większy jest ich udział w ogólnej wartości aktywów, tym większego znaczenia nabiera problematyka prawidłowej ich wyceny nie tylko według prawa bilansowego, ale w szczególności według uregulowań ustaw o podatku dochodowym.

Podstawowa trudność związana jest z wyborem, czy dany wydatek musi stanowić element wartości początkowej środka trwałego, czy też możliwe jest ujęcie go bezpośrednio w kosztach uzyskania przychodu? Także właściwe ustalenie amortyzacji, w praktyce, może sprawić sporo kłopotów. Jej prawidłowe naliczanie jest jednym z podstawowych warunków właściwego ustalenia wyniku finansowego oraz podstawy opodatkowania. Wynika to z faktu, że obecnie przedsiębiorstwa powszechnie wykorzystują środki trwałe o znacznej wartości. Amortyzacja jest więc często najwyższym składnikiem kosztów i nawet stosunkowo niewielkie błędy w jej naliczaniu mogą mieć duży wpływ na wynik.

Z publikacji Czytelnik dowie się:
• Jak prawidłowo ustalać wartość początkową środków trwałych
• Jaki rodzaj amortyzacji wybrać
• W jaki sposób rozliczać składniki majątku o niskiej wartości początkowej
• Które odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów podatkowych
• Kto i dla jakich środków trwałych może skorzystać z jednorazowej amortyzacji
• Jak właściwie rozliczyć likwidację i sprzedaż środków trwałych

Całość napisana w przystępny sposób i poparta praktycznymi przykładami.

Liczba stron: 100

Rok wydania: 2018

Format (wymiary): 20.5x29.5cm

ISBN: 9788365947970

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.