Amantki II Rzeczypospolitej - Teler Marek - książka

Amantki II Rzeczypospolitej książka papierowa

Marek Teler

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

49,90 zł
od 25,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Bellona
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

Trudno wyobrazić sobie przedwojenną polską kinematografię bez pięknych i utalentowanych aktorek, które zachwycały publiczność na wielkim ekranie. Jadwiga Smosarska, Ina Benita, Elżbieta Barszczewska… Gwiazdy te miały liczne grono wielbicieli, którzy wymieniali się ich fotosami, zrzeszali się w kluby, a nawet pisali do nich listy i to nie tylko z prośbą o autograf. Z kolei prasa lat 30. rozpisywała się nie tylko na temat ich kolejnych ról filmowych i teatralnych, ale też chętnie dopytywała je o szczegóły ich życia prywatnego. Wybuch II wojny światowej w większości zaprzepaścił ich rozwijające się kariery. Część z nich wybrała życie na emigracji, a te, które pozostały w Polsce, w dużej mierze zaangażowały się w działalność konspiracyjną. Niektóre podjęły jednak wówczas kontrowersyjne decyzje, które położyły się cieniem na ich życiorysach. W powojennej rzeczywistości nie odzyskały już swojej dawnej świetności, a w filmach powierzano im co najwyżej role drugoplanowe i epizodyczne. Na podstawie artykułów prasowych, dokumentów i wspomnień rodzin gwiazd Marek Teler przedstawia historie dwunastu przedwojennych aktorek, zarówno tych, które trwale zapisały się w historii kina i teatru, jak i tych, które po latach popadły w zapomnienie. Prezentuje nie tylko ich bogaty artystyczny dorobek, ale też opisuje ich skomplikowane wojenne perypetie i przybliża nieznane fakty z ich życia prywatnego.

Liczba stron: 384

Format (wymiary): 13.0x21.0cm

ISBN: 9788311173491

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.