Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa - Colette Herve-Pairain, Nadege Pairain - ebook
Wydawca: Wydawnictwo Biobooks Kategoria: Poradniki Język: polski Rok wydania: 2012

Uzyskaj dostęp do tej
i ponad 16000 książek
od 6,99 zł miesięcznie.

Wypróbuj przez
7 dni za darmo

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

e-czytniku kup za 1 zł
tablecie  
smartfonie  
komputerze  
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Liczba stron: 64 Przeczytaj fragment ebooka

Odsłuch ebooka dostępny w abonamencie „Legimi bez limitu+” w aplikacji Legimi z:

Androida
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?

Odtwórz fragment audiobooka:

Czas: 1 godz. 53 min

Ebooka przeczytasz na:

Kindlu MOBI
e-czytniku EPUB
tablecie EPUB
smartfonie EPUB
komputerze PDF
Czytaj w chmurze®
w aplikacjach Legimi.
Dlaczego warto?
Zabezpieczenie: watermark Przeczytaj fragment ebooka

Opis ebooka Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa - Colette Herve-Pairain, Nadege Pairain

Pyszny zielony koktajl nazywany smoothie zrobił zawrotną karierę na świecie. Ta oryginalna kompozycja warzyw liściastych i różnych owoców z pewnością jest idealnym rozwiązaniem, by z przyjemnością skonsumować zalecaną dzienną porcję pięciu owoców i warzyw, gwarantujących doskonałą formę. Niezwykłe walory zdrowotne zielonych koktajli wynikają z zawartości najcenniejszych składników odżywczych, niezbędnych dla organizmu: chlorofilu, minerałów, białek, witamin i włókien roślinnych. Zwolennicy zdrowego stylu życia znajdą w książce proste przepisy na najsmaczniejsze koktajle i propozycję tygodniowej zielonej kuracji.

Opinie o ebooku Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa - Colette Herve-Pairain, Nadege Pairain

Cytaty z ebooka Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa - Colette Herve-Pairain, Nadege Pairain

Zielony koktajl tym różni się od tego sprzedawanego pod nazwą koktajl, że zawiera w odpowiednich proporcjach liście zielonych warzyw i ziół (np. szpinaku, sałaty, pokrzywy) dodane do innych składników, takich jak owoce i warzywa, i nie zawiera żadnych produktów mlecznych. Pozwala więc spożywać i przyswajać dzienną porcję warzyw liściastych w prostej, przyjemnej i smacznej formie.
Zasadniczo autorka proponuje dodawać, po dokładnym zmiksowaniu, dużą garść kiełków (na przykład alfalfa), a następnie ponownie miksować przez kil ka sekund, bezpośrednio przed spożyciem, tak by nie pozbawić kiełków ich wartości odżywczej.
Jeśli chodzi o wskazywane czasem niedogodności i wady zielonych koktajli, wiążą się oczywiście z tym, że po zmiksowaniu składniki nie pozostają już w swojej naturalnej postaci i tracą niektóre walory odżywcze (dotyczy to szczególnie witaminy C, a ponadto innych roślinnych składników odżywczych, które niszczy dostęp powietrza).
enzymy i aminokwasy występujące w młodych roślinach (trawach i zbożach) neutralizują rakotwórcze działanie substancji znajdującej się w wędzonych rybach i mięsach opiekanych na grillu, a zwłaszcza że te enzymy roślinne neutralizują toksyczne składniki azotowe spalin samochodowych.
Według innych zaleceń najkorzystniejszy jest nieco inny procentowy udział tych składników w pożywieniu: 70% zasadowych i 30% zakwaszających. Gdy organizm ulega zbytniemu zakwaszeniu i ten stan utrzymuje się przez dłuższy czas, rozpoczyna się proces niszczenia: przemiany komórkowe zostają zahamowane; pojawiają się różne zaburzenia (artretyzm, alergie, śpiączka cukrzycowa); procesy myślowe są spowolnione i mniej wydajne; system immunologiczny ulega osłabieniu.
Najprostszym sposobem na sprawdzenie stopnia zakwaszenia organizmu jest zwilżenie w moczu papierków lakmusowych, które można kupić w aptekach lub sklepach ekologicznych. Zmiana barwy wskazuje poziom ph. Pomiary należy wykonać o różnych porach dnia, ponieważ rano organizm wydala substancje kwaśne i poziom ph nie przekracza 6, w południe poziom ph wynosi na ogół 7. Najlepiej wykonywać próby przez kilka kolejnych dni, by ustalić pewny wynik.
Wiadomo, że im ciemniejsze zielone liście, tym większą wartość odżywczą ma warzywo: niewiele sałat spełnia to kryterium! Na pewno nie zadowoli nas pod tym względem blada sałata masłowa ani biała cykoria. Dlatego zielone warzywa liściaste warto podawać w postaci wykwintnych sałatek: sałatę rzymską, roszponkę, rukolę, rzeżuchę, liście rzepy i rzodkiewki, pietruszkę i inne.
Jeśli posiłki nie są przyjmowane zawsze o tych samych porach, wydzielanie soków trawiennych jest zaburzone i nie następuje we właściwym momencie, komplikując w ten sposób przyswajanie składników odżywczych.
Oto niepełna lista zieleniny używanej do przygotowania zielonych koktajli: wszystkie rodzaje naci (liście marchwi, buraków, rzepy, rzodkiewki); liście botwinki, porów, kalarepy, różnych kapust; sałaty, zwłaszcza intensywnie zielone (rzymska, roszponka, dębolistna, masłowa, rukola) aromatyczne zioła (bazylia, mięta, kolendra, anyż, estragon); pietruszka szpinak rzeżucha seler A także liście dziko rosnących ziół w różnych sezonach: pokrzywa; mniszek lekarski; jasnota; ogórecznik; malwa; fiołek; czosnek niedźwiedzi; żywokost lekarski; bluszcz; portulaka; amarant; babka; mlecz; krwiściąg lekarski (mniejszy); koniczyna; komosa młode liście różnych gatunków drzew.
Gdy jednak stosujesz ciągle ten sam zestaw liści, sprzyja to: z jednej strony, gromadzeniu się alkaloidów, które mogą wywoływać różne zaburzenia (np. kwas szczawiowy zawarty w szpinaku lub szczawiu), ponieważ organizm stara się usunąć nadmiar toksyn; z drugiej strony,
Przez cały tydzień kuracji: Staraj się ćwiczyć przynajmniej 45 minut dziennie. Nie ma nic łatwiejszego niż szybki marsz. Nikomu nie sprawi on trudności. To zaktywizuje układ limfatyczny, odpowiedzialny za usuwanie wszelkich zanieczyszczeń i toksyn, odciążając organizm. Jeżeli masz możliwość, skacz na trampolinie, 5-10 minut dziennie; nie obawiaj się, to najlepszy sposób wspomagania obiegu limfy, która usuwa toksyny. Ćwicz pogłębione oddychanie przez 5-10 minut (można to robić wszędzie, w metrze lub w samochodzie, a najlepiej na świeżym powietrzu, w marszu lub w spoczynku. Te ćwiczenia zwiększają natlenienie krwi. Śpij przynajmniej 7-8 godzin dziennie, aby wspomóc regenerację komórek, utrzymując je w dobrym stanie dzięki cennym składnikom odżywczym dostarczanym w czasie zielonej kuracji. Wykonaj jednorazowo lub dwukrotnie zabieg irygacji odbytnicy za pomocą odpowiedniego irygatora, wieczorem przed snem lub rano przed myciem. Pomoże to jelitom w usuwaniu zalegających zanieczyszczeń.
Łodygi selera naciowego zawierają duże ilości sodu, który wspomaga transport soków innych warzyw, szczególnie ogórków, do wszystkich warstw, zapewniając ich nawodnienie. Jednym z najbardziej oczyszczających soków jest mieszanka selera, jabłka i ogórka.
Nie masz prawdopodobnie takich samych możliwości metabolicznych jak twój sąsiad, dlatego najlepiej będzie, jeśli sam wypróbujesz, które połączenia pokarmów najlepiej ci służą i nie powodują żadnych zaburzeń przyswajania: nic nigdy nie zastąpi twojego własnego doświadczenia w tej materii.
Wysoka temperatura, powodując koagulację składników mineralnych i białek złożonych, wyklucza przyswojenie minerałów, w tym wapnia, i niszczy większość odżywczych tłuszczów, tworząc z nich struktury mutagenne (wywołujące zmiany w genach) i wyzwalając wolne rodniki.

Fragment ebooka Niezwykłe zalety zielonych koktajli. Dieta chlorofilowa - Colette Herve-Pairain, Nadege Pairain









Aby przeczytać tę książkę w całości, kup ją w księgarni www.legimi.com.