Wartości i wartościowanie w edukacji humanistycznej - Marzec-Jóźwicka M. - książka

Wartości i wartościowanie w edukacji humanistycznej książka papierowa

Marzec-Jóźwicka M.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Tom Wartości i wartościowanie w edukacji humanistycznej, pod redakcją Magdaleny Marzec-Jóźwickiej, jest o tyle istotny, że nie tylko uznaje za punkt wyjścia potrzebę uczynienia z edukacji aksjologicznej podstawy wszelkich działań dydaktycznych, ale i autorzy poszczególnych artykułów w nim zgromadzonych starają się pokazać, jak wdrażać imponderabilia do praktyki szkolnej i uniwersyteckiej, co wydaje się najtrudniejsze ze względu na specyfikę problemu. Łatwo jest powielać powszechnie znany sąd o niewątpliwych zaletach wychowania do wartości, znacznie trudniej opracować strategię włączenia ich w proces kształcenia, a to właśnie zagadnienie uczyniono głównym tematem tej publikacji.
Dr hab. Grażyna Legutko

Książka porusza niezwykle istotny we współczesnej edukacji humanistycznej temat wartości i wartościowania. Umieszczone i wyakcentowane w nowej podstawie programowej dla przedmiotu język polski imponderabilia stają się istotnym elementem kształcenia polonistycznego. Należy zatem podjąć refleksję badawczą nad problemem ich funkcjonowania w przestrzeni szkolnej. Świadome ich wdrażanie w proces edukacji wymaga od nauczyciela humanisty przyjrzenia im się od strony nie tylko literaturoznawczej, ale też socjologicznej i filozoficznej. Ponadto musi mieć świadomość, że każde działanie, jakie podejmuje w toku nauczania, jest w jakiś sposób zdeterminowane aksjologicznie. Zagadnienie to w sposób interesujący i wielostronny omawia niniejsza publikacja.
Dr hab. Jakub A. Malik, prof. KUL

Liczba stron: 300

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788373066434

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.