Szczęśliwy jak łosoś - Kurek Anna - książka

Szczęśliwy jak łosoś książka papierowa

Anna Kurek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

52,90 zł
od 26,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W tej książce czuć magnetyzm Północy. Norwegia od kuchni bawi, zachwyca i przyciąga, każdy rozdział to przygoda! - Jarosław Kuźniar, CEO goforworld.com

Norwegowie są najszczęśliwszym narodem na świecie.

Łososie są jednym z głównych towarów eksportowych tego kraju.

Jeśli Norweg jest cały w skowronkach, może o sobie powiedzieć a vare en glad laks, co oznacza, że jest zadowolonym łososiem. Nikt nie wie, jak to jest być łososiem, ale wiadomo, że typowy Norweg jest zadowolony z życia.

I wiadomo, że to typowo norweskie – mówić o tym, co jest typowo norweskie.

Określenie typisk norsk to niemalże marka, z której Norwegowie są niesłychanie dumni. Według jednego z tamtejszych badaczy, bycie typisk norsk polega właśnie na przeznaczaniu kolosalnych sum z podatków na badania, co tak właściwie oznacza bycie typisk norsk.

Z tej książki dowiecie się, że typowo norweskie są między innymi:
- prezenty w postaci szpatułki do sera (która w dodatku jest norweskim wynalazkiem!)
- lęk przed porównaniami z Duńczykami lub – co gorsza! – ze Szwedami
- skandynawska gościnność i serdeczność, gdy jednocześnie przypadkiem napotkany znajomy nie zapyta nawet „co słychać?”
- Ola i Kari, czyli stereotypowi Norwegowie, zachowujący się aż do bólu w sposób typisk norsk.

Anna Kurek – miłośniczka północy, języka norweskiego, blogerka i tłumaczka zaprasza na subiektywną wyprawę do krainy fiordów, trolli i brązowego sera. O Norwegii i Norwegach możecie z nią podyskutować na blogu autorskim Norwegolożka.com

Liczba stron: 312

Rok wydania: 2023

ISBN: 9788367815963

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.