Świat łaciński i Królestwo Armenii cylicyjskiej w latach 1199-1375 - Janik Maciej - książka

Świat łaciński i Królestwo Armenii cylicyjskiej w latach 1199-1375 książka papierowa

Janik Maciej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Królestwo Armenii w Cylicji istniejące w latach 1199-1375, z dala od etnicznych ziem Ormian, było istotnym ogniwem uzupełniającym system państw krzyżowców na Bliskim Wschodzie. Wytworzyło ciekawą kulturę o charakterze synkretycznym, łączącą pierwiastki zachodnioeuropejskie z orientalnymi. Dynastie królewskie cylicyjskiej Armenii posiadały rozliczne więzy pokrewieństwa z innymi rodami panującymi na Bliskim Wschodzie i w Europie. W historii narodów bliskowschodnich nigdy nie doszło do tak zgodnej i wielopłaszczyznowej współpracy, jak między Ormianami z Cylicji a łacinnikami z sąsiednich państewek. Autor stwierdza z przekonaniem, że w tym wypadku zostało w pełni zrealizowane główne hasło wypraw krzyżowych: „przynieść wolność uciskanym przez Saracenów chrześcijanom z Outremer”. Krzyżowcy nie tylko pozwolili Ormianom wyznawać swoją religię, lecz także przyczynili się do odbudowy ich niepodległego państwa, a w późniejszym czasie pomagali je bronić. W bogatej literaturze dotyczącej wypraw krzyżowych dzieje Królestwa Armenii w Cylicji są zazwyczaj pomijane lub zaledwie wzmiankowane, dlatego nawet zarys problemu wpływów łacińskich w państwie Ormian przedstawiony w niniejszej książce jest potrzebnym uzupełnieniem badań nad średniowieczną historią Bliskiego Wschodu.

Liczba stron: 254

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788376385297

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.