Opis

 

Ico_Gray_17.gif [486 B] Publikacja zawiera kompleksowe i wszechstronne omówienie zagadnień dotyczących rozwoju sztucznej inteligencji (SI) i nowoczesnych technologii. Czytelnik znajdzie tu informacje na temat prywatno- i publicznoprawnych aspektów tej dziedziny, a także korzyści oraz ryzyk związanych z jej rozwojem.

Autorzy wskazują na potrzebę wdrożenia rozwiązań legislacyjnych, w szczególności w obszarze prawa informacyjnego, obejmujących m.in.:
• dalsze otwieranie dostępu do danych publicznych z wykorzystaniem nowych technologii, w tym SI,
• odpowiednią ochronę przed zagrożeniami dla praw podstawowych, w tym prawa do prywatności, ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałania dyskryminacji w przypadku korzystania z towarów i usług opartych na SI.

W opracowaniu opisano też problemy związane z SI, które występują w różnych gałęziach prawa, np.: ochrony danych osobowych, prawa własności intelektualnej, prawa gospodarczego, kryminalistyki, prawa mody i prawa konfliktów zbrojnych. Ponadto poruszono szereg zagadnień filozoficznych oraz należących do dziedziny językoznawstwa czy ewaluacji szkolnictwa wyższego. Lektura pozwala więc uzyskać wielowymiarową wiedzę na temat aktualnych ustaleń w omawianym zakresie.

Autorami są nie tylko wybitni znawcy tematyk nowych technologii i sztucznej inteligencji: teoretycy oraz praktycy zajmujący się jej aspektami prawnymi – adwokaci, radcowie prawni, eksperci/konsultanci (np. Rady Europy), lecz także osoby, które prowadzą prace badawcze w dziedzinach z wykorzystaniem nowych technologii, mających wpływ na kształtowanie ram prawa sztucznej inteligencji.

Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka przeznaczona jest dla prawników praktyków – adwokatów, radców prawnych, sędziów, prokuratorów, jak również pracowników administracji rządowej i samorządowej, ekonomistów, księgowych oraz przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych.

Ebooka przeczytasz w dowolnej aplikacji obsługującej format:

PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne