Polska i ziemie pruskie po pokoju toruńskim (1466 r.). Skutki i znaczenie dla ziem pruskich. -  - książka

Polska i ziemie pruskie po pokoju toruńskim (1466 r.). Skutki i znaczenie dla ziem pruskich. książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W dniu 19 października 2016 r. miała miejsce 550. rocznica zawarcia pokoju w Toruniu, który zakończył – trwającą w latach 1454-1466 – wojnę między Polską a Zakonem Krzyżackim. Zarówno przebieg wojny, jak również jej skutki i konsekwencje zawartego pokoju okazały się istotne dla dziejów środkowej i północnej Europy. Wojna i pokój z 1466 r. spowodowały zmiany terytorialne oraz istotną w dziejach środkowej i północnej Europy transformacje polityczną wraz ze zmianami w pozycji prawno-ustrojowej jej uczestników. Zaowocowały one ewolucją wewnętrznych procesów politycznych, społecznych i kulturowych w Polsce oraz na ziemiach pruskich, których rezultaty były widoczne w ciągu następnych stuleci.
Prace prezentowane w niniejszym zbiorze stanowią rozszerzoną wersję referatów wygłoszonych na konferencji, która odbyła się 6 października 2016 r. w Nidzicy. Nawiązują w swej treści do szeroko pojmowanych skutków wojny trzynastoletniej oraz następstw pokoju toruńskiego dla Polski i ziem pruskich obejmujących procesy polityczne, ustrojowe, gospodarcze, prawne, jak również społeczne i religijne.
Konferencja nidzicka poświęcona została jednocześnie pamięci Profesorów Karola Górskiego (1903-1988) oraz Mariana Biskupa (1922-2012), badaczy ośrodka toruńskiego, którzy znaczną część swojej działalności poświęcili badaniom zakonu krzyżackiego, wojny trzynastoletniej, pokoju toruńskiego, jak i dziejom ziem pruskich.

Ze wstępu

Liczba stron: 144

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788388953309

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.