Pogrom domów publicznych w Warszawie -  - książka

Pogrom domów publicznych w Warszawie książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Pod koniec maja 1905 roku Warszawą wstrząsnęła kolejna fala przemocy znana jako pogrom domów publicznych. Przez kilka dni warszawscy robotnicy i rzemieślnicy, w większości Żydzi, napadali na członków miejscowego półświatka – stręczycieli, złodziei, oszustów i paserów – niszcząc jednocześnie lokale związane ze środowiskiem przestępczym i oferujące płatne usługi seksualne: kawiarnie, szynki, domy publiczne, domy schadzek oraz prywatne mieszkania. Zebrane w niniejszej książce źródła, wpisując te wydarzenia w różne konteksty – rewolucji 1905 roku, prostytucji, przestępczości i marginesu społecznego, ruchu robotniczego – pozwalają na przedstawienie zamieszek w całej ich złożoności.

******

The Pimp Pogrom in Warsaw

In late May 1905, a wave of violence, known as the Pimp Pogrom, shook Warsaw. For several days, workers and artisans, mostly of Jewish origin, assaulted members of the local underworld – pimps, thieves, swindlers, and profiteers – and ransacked establishments associated with the criminal circles and/or commercial sex – cafés, inns, brothels, and private apartments. This source volume situates these events in various contexts (of the Revolution of 1905, prostitution, criminality and the underworld, and the labor movement), presenting the reader with a comprehensive picture of the 1905 riots in Warsaw.

Liczba stron: 278

Rok wydania: 2022

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788323553014

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.