Podstawy prawa administracyjnego Wykłady dla znudzonych - Jakimowicz Wojciech - książka

Podstawy prawa administracyjnego Wykłady dla znudzonych książka papierowa

Jakimowicz Wojciech

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

79,00 zł
od 39,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja przedstawia prawo administracyjne jako zbiór typów idealnych: pojęć, mechanizmów oraz instytucji, które nie tylko regulują działanie administracji, ale przede wszystkim służą obywatelowi. Autor przedstawia kluczowe zagadnienia ukształtowane przez prawniczą myśl administracyjną, które pomagają zrozumieć, czym w istocie jest to prawo administracyjne i jaką rolę odgrywa w relacji między państwem a jednostką.

Książka obejmuje siedem wykładów na temat prawa administracyjnego: o swoistości prawa administracyjnego, o prawe administracyjnym w przestrzeni prawnej, o multicentryczności przepisów i norm prawa administracyjnego, o zasadach prawa administracyjnego, o sytuacjach i stosunkach administracyjnoprawnych, o formach działalności administracyjnej oraz o sądowej kontroli administrowania.

Publikacja przeznaczona jest dla praktyków – sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, a także teoretyków prawa i studentów.

„(...) Wojciech Jakimowicz prowadzi owe wykłady tak, że stwarza rzeczywiste przesłanki do tego, aby kształtować u czytelnika zarówno nawyk krytycyzmu, jak i nawyk niezależności intelektualnej. Dlatego prof. Wojciech Jakimowicz przekonuje, że prawo, aby mogło uczynić
zadość swojej godności, musi opierać się na wiedzy, na umiejętności rozpoznania, a następnie stosowania tego, co dobre i słuszne.”
Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Gomułowicza

Liczba stron: 584

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788383907499

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.