Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poniższy poradnik do NiOh 2 zawiera kompletny zbiór informacji o drugiej odsłonie zapoczątkowanego w 2017 roku cyklu gier typu soulslike, za którego produkcję odpowiada studio Team Ninja. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą ci pomyślnie ukończyć tytuł i zagłębić się w XVI-wieczną Japonię.
Poradnik został podzielony na cztery części. Pierwszą z nich stanowi opis przejścia produkcji. Znajdziesz tutaj opis przejścia wszystkich zadań głównych. Oprócz tego, ten dział poradnika zawiera omówienie walk ze wszystkimi bossami, jakich spotkasz w grze. Wśród nich znajdziesz potężnego konia Mezukiego, czy kocią Kashę.
Na drugą część poradnika składają się odpowiedzi na pytania, które mogą pojawić się w czasie gry. Dowiesz się stąd między innymi jak leczyć swoją postać i skąd wziąć niezbędne do niego przedmioty. Poznasz także mechaniki dostępne w grze, z których możesz skorzystać w Chramie, takie jak bazar i błogosławieństwa Kodamy. W tym dziale nie zabrakło także strony, która zdradzi Ci, jak zdobyć złoto. Znajdziesz tutaj również stronę mówiącą Ci, ile czasu zajmie mi przejście gry.
Trzecią cześć solucji stanowi opis mechanik zaimplementowanych w grze. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje począwszy od tych najbardziej podstawowych. Dowiesz się stąd między innymi, jak wygląda proces tworzenia postaci oraz zobaczysz jakie zdolności może rozwinąć twój bohater. Znajdziesz tutaj również informacje związane z formą Yokai. Odkryjesz też jaką rolę odgrywa śmierć.
Ostatni dział poradnika stanowi aneks, w którym znalazła się lista osiągnięć oraz porady dotyczące sterowania.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 264
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Copyright © wydawnictwo GRY-OnLine S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
ISBN: 978-83-8112-737-0
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=2039
Porady na start NiOh 2
Interfejs w NiOh 2
Śmierć w Nioh 2
NiOh 2: Drzewka umiejętności
Kreacja postaci w NiOh 2
Klasy broni w NiOh 2
Kraina Yokai w NiOh 2
Forma Yokai w NiOh 2
Jak ustawić skróty przedmiotów w NiOh 2?
Jak zapisać grę NiOh 2?
Jak zdobyć środki lecznicze w NiOh 2?
Czym jest bazar Kodama w NiOh 2?
Czym są plamy na minimapie w NiOh 2?
Czym jest Sudama w NiOh 2?
Jak zdobyć złoto w NiOh 2?
NiOh 2: Nurikabe i Mimic - jak sobie poradzić?
Ile czasu zajmie mi przejście gry NiOh 2?
Czym są błogosławieństwa Kodamy w NiOh 2?
Walka z bossami w NiOh 2
Mezuki | Boss w NiOh 2
Enenra | Boss w NiOh 2
Yatsunokami | Boss w NiOh 2
Imagawa Yoshimoto | Boss w NiOh 2
Kamaitachi | Boss w NiOh 2
Saito Yoshitatsu | Boss w NiOh 2
Tatarimokke | Boss w NiOh 2
Magara Naotaka | Boss w NiOh 2
Azai Nagamasa | Boss w NiOh 2
Saika Magoichi | Boss w NiOh 2
Gyuki | Boss w NiOh 2
Kasha | Boss w NiOh 2
NiOh 2: Ryomen Sukuna - boss
NiOh 2: Maeda Toshiie - boss
NiOh 2: Shibata Katsuie - boss
NiOh 2: Tokichiro - boss
NiOh 2: Hachisuka Koroku - boss
NiOh 2: Daidara Bocchi - boss
NiOh 2: Shuten Doji - boss
NiOh 2: Lady Osakabe - boss
NiOh 2: Tokichiro (Finalna forma) - boss
NiOh 2: Kashin Koji - boss
NiOh 2: William - boss
NiOh 2: Otakemaru - boss
NiOh 2: Osiągnięcia - lista
NiOh 2: Przywódca kodam - osiągnięcie
NiOh 2: Miłośnik spa - gorące źródła, osiągnięcie
Tryby gry w NiOh 2
Sterowanie w NiOh 2
Misje główne w NiOh 2 - lista
Wioska przeklętego kwiecia | Solucja NiOh 2
Bestia zrodzona z dymu i ognia | Solucja NiOh 2
Sanktuarium żmii | Solucja NiOh 2
Ukryte potwory Okehazamy | Solucja NiOh 2
Tajemniczy zamek jednej nocy | Solucja NiOh 2
Opuszczona warownia | Solucja NiOh 2
Droga ucieczki | Solucja NiOh 2
Ciała i lód | Solucja NiOh 2
Ptak w klatce | Solucja NiOh 2
Nieokiełznana woda | Solucja NiOh 2
Szalona klinga | Solucja NiOh 2
Zmierzch na górze Tenno | Solucja NiOh 2
NiOh 2: Niechybne zniszczenie, solucja
NiOh 2: Dwie twarze gościnności, solucja
NiOh 2: Bystry demon, solucja
NiOh 2: Mauzoleum zła, solucja
NiOh 2: Złoty zamek, solucja
NiOh 2: Podziwianie kwiatów wiśni w Daigo, solucja
NiOh 2: Punkt widzenia, solucja
Las spowity ciemnością | Solucja NiOh 2
Poniższy poradnik do NiOh 2 zawiera kompletny zbiór informacji o drugiej odsłonie zapoczątkowanego w 2017 roku cyklu gier typu soulslike, za którego produkcję odpowiada studio Team Ninja. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą ci pomyślnie ukończyć tytuł i zagłębić się w XVI-wieczną Japonię.
Poradnik został podzielony na cztery części. Pierwszą z nich stanowi opis przejścia produkcji. Znajdziesz tutaj opisy wszystkich zadań głównych i pobocznych, które możesz ukończyć. Oprócz tego, ten dział poradnika zawiera omówienie walk ze wszystkimi bossami, jakich spotkasz w grze. Wśród nich znajdziesz potężnego konia Mezukiego, czy kocią Kashę.
Na drugą część poradnika składają się odpowiedzi na pytania, które mogą pojawić się w czasie gry. Dowiesz się stąd między innymi jak leczyć swoją postać i skąd wziąć niezbędne do niego przedmioty. Poznasz także mechaniki dostępne w grze, z których możesz skorzystać w Chramie, takie jak bazar i błogosławieństwa Kodamy. W tym dziale nie zabrakło także strony, która zdradzi Ci, jak zdobyć złoto. Znajdziesz tutaj również stronę mówiącą Ci, ile czasu zajmie mi przejście gry.
Trzecią cześć solucji stanowi opis mechanik zaimplementowanych w grze. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje począwszy od tych najbardziej podstawowych. Dowiesz się stąd między innymi, jak wygląda proces tworzenia postaci oraz zobaczysz jakie zdolności może rozwinąć twój bohater. Znajdziesz tutaj również informacje związane z formą Yokai. Odkryjesz też jaką rolę odgrywa śmierć.
Ostatni dział poradnika stanowi aneks, w którym znalazła się lista osiągnięć oraz porady dotyczące sterowania.
Krótko
o
NiOh 2
5
porad na start
Czy
NiOh 2 trafi na PC?
Multiplayer
w NiOh 2 - czy jest?
Samouczek
- czy jest w NiOh 2?
Granie
w NiOh 2 bez Internetu - czy mogę?
Rzadkość przedmiotów
Kategoria
wiekowa NiOh 2
Poziom
trudności - czy mogę zmienić?
NiOh
2 - edycje
NiOh
2 - sterowanie
Historia ukazana w NiOh 2 przedstawia wydarzenia, która miały miejsce przed częścią pierwszą. Ponownie trafiasz do alternatywnej wersji Japonii z okresu Sengoku (XV-XVI wiek). Kraj ten, oprócz wojen, trapiony jest także przez yokai, czyli demony i potwory wyjęte z tamtejszej mitologii.
NiOh 2 rozwija mechaniki znane z poprzedniej odsłony cyklu - obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby, skupiasz się głównie na walkach z przeciwnikami, wśród których znajdziemy także potężnych bossów.
Podczas walk będziesz korzystać przede wszystkim z broni białej, jednak w produkcji nie zabrakło także oręża dystansowego. Podczas potyczek należy uważnie obserwować ruchy nieprzyjaciół, stosować szybkie uniki oraz wyprowadzać błyskawiczne kontrataki. Dodatkowo w NiOh 2 wprowadzono także możliwość przemiany w Yokai, co odblokowuje dostęp do nowych umiejętności.
Uważaj na pasek staminy
- Pasek
staminy w
Nioh
2
jest
bardzo ważny, właściwie to nad nim gracz powinien skupić się najbardziej. Bez staminy nie możesz atakować, wykonywać uników, ani blokować. Ponadto, jeśli przeciwnik zaatakuje cię w momencie, gdy masz bardzo małą ilość staminy, a zablokujesz cios, to będziesz przez krótką chwilę unieruchomiony.
Wykonuj impulsy Ki jak najczęściej
- Impulsy
Ki to ważna mechanika pozwalająca odzyskać znaczną część staminy podczas walki. Ponadto ma również inne właściwości w zależności od tego, czy gracz ulepszył swoją postać pod kątem tej mechaniki (większe pole oczyszczenia krainy Yokai, buff do ataku po perfekcyjnym wykonaniu impulsu Ki). Są dwa sposoby, aby dobrze je wykonać. Pierwszy, to patrzenie na pasek staminy (kolor zielony), gdy utracony pasek zapełni się, należy kliknąć klawisz odpowiadający za impuls Ki (R1). Jeśli jednak nie chcesz spuszczać z oka przeciwników, drugim sposobem jest obserwowanie niebieskich sparków przy postaci gracza. Gdy zobaczysz je w znacznej ilości, kliknij R1 aby odzyskać staminę.
Uzupełniaj swoją Animę
- Anima
to nowy pasek, który odpowiada za użycie umiejętności Yokai, które zdobywamy w trakcie gry. Aminę można zdobyć poprzez atakowanie przeciwników, specjalnie dedykowane pod to przedmioty odzyskujące Animę oraz poprzez rdzenie Yokai. Umiejętności niejednokrotnie pomogą ci wyjść cało nawet z największych tarapatów, jednak do tego potrzebna jest Anima.
Korzystaj z broni dalekiego zasięgu, gdy tylko możesz!
- Łuk, piszczał
oraz
strzelba nadają się do tego idealnie. Zawsze celuj w czułe punkty przeciwników. W przypadku ludzkich przeciwników jest to głowa (jeśli strzelać będziesz łukiem, a przeciwnik posiada na sobie hełm to zawsze najpierw go zestrzelisz bez zadania obrażeń), natomiast walcząc z Yokai celuj najczęściej w miejsca, gdzie widoczna jest Amrita.
Kontruj sygnalizowane na czerwono ataki formą Yokai!
- Burst
Counter to technika, która jest stworzona do kontrowania takich o to ataków. Gdy widzisz przeciwnika, który zaświecił się na czerwono, oznacza to, że wykonuje potężny atak skierowany w stronę gracza. Można jednak użyć na to Burst Counter (R2 + kółko). Jeśli w odpowiednim momencie udało nam się tego użyć, gracz zada potężne obrażenia od Ki przeciwnikom. Użycie jednak tej mechaniki kosztuje jeden punkt Animy.
Więcej informacji, które pomogą Ci rozpocząć rozgrywkę znajdziesz tutaj.
NiOh 2 w dniu premiery trafił na PlayStation 4. Wersja na komputery osobiste nie została oficjalnie zapowiedziana. Poprzednia odsłona cyklu również w pierwszej kolejności trafiła na konsolę od Sony, a kilka miesięcy później trafiła na PC. Możliwe więc, że taki sam los spotka NiOh 2.
W NiOh 2 możliwa jest zabawa w maksymalnie trzyosobowej kooperacji. Możesz to zrobić przy kapliczkach rozstawionych w świecie gry. Po wejściu z nią w interakcję pojawia się możliwość przyzwania innego gracza do swojej gry. Jeśli natomiast zdecydujesz się grać samotnie, możesz skorzystać z przyjaznych duchów kierowanych przez sztuczną inteligencję. Możesz to zrobić za pomocą niebieskich mieczy wbitych w ziemię.
Tak. Po każdym zgonie, pojawia się opcja przejścia do samouczka. Tam możesz bez przeszkód trenować, tak długo jak tylko uznasz, że jest to słuszne. Gdy zdecydujesz się, opuścić plac treningowy wylądujesz obok ostatniej kapliczki, przy której się modliłeś.
Tak, do grania w kampanię fabularną nie jest potrzebne łącze internetowe.
W NiOh 2 znajdziesz szereg przedmiotów. Część z nich otrzymasz jako nagrodę za wykonanie zadania. Reszta z nich wypadnie z przeciwników lub znajdziesz je w skrzyniach rozsianych po świecie. W grze zaimplementowano pięć typów obiektów oznaczonych kolorami:
biały
- pospolity,
żółty
- niepospolity,
niebieski
- rzadki,
filoetowy
- legendarny,
zielony
- boski.
W NiOh 2 występują krwawe walki. W związku z tym jest to produkcja posiadającą kategorię wiekową PEGI 18. Oznacza to, że gra nie jest przeznaczona dla młodszych odbiorców.
NiOh 2 jest tytułem, który może stanowić wyzwanie. Produkcja charakteryzuje się wysokim progiem wejścia i utrzymuje wysoki poziom trudności. Wszystko za sprawą zaawansowanej sztucznej inteligencji przeciwników oraz rozbudowanej mechanice walki, która wymaga od Ciebie opanowania wielu różnych ruchów. Z racji tego, że produkcja z założenia ma być wymagająca w grze nie pojawia się możliwość zmiany poziomu trudności.
Oprócz podstawowej wersji NiOh 2, twórcy przygotowali także dwie edycje specjalne. Ich zawartość jest następująca:
NiOh 2 Special Edition jest dostępne w wersji fizycznej i oprócz kopii gry (wraz z przepustką sezonową) zawiera steelbook i artbook.
Tą edycję możesz nabyć tylko cyfrowo. W jego skład wchodzą:
Przepustka
sezonowa,
Bronie
hordy demonów,
Amulet
Kodama Netsuke,
Motyw
na PS4,
Zestaw
awatarów PSN na PS4.
W przypadku, gdy zamówiłeś grę przed premierą otrzymałeś następujące bonusy:
Zestaw
zbroi hordy demonów,
Amulet
Sudama Netsuke,
Motyw
na PS4,
Zestaw
awatarów PSN na PS4.
W produkcjach typu soulslike istotną role odgrywa sterowanie. Poniżaj znajdziesz podstawowe funkcje klawiszy.
Ikona
Funkcja
Ruch postaci
Obrót kamery
Szybki atak
Silny atak
Interakcja
Unik
Blok
Menu
Na tej stronie poradnika do Nioh 2 dowiesz się o najważniejszych poradach ogólnych, które mogą przydać się zarówno początkującym jak i doświadczonym graczom.
Uważaj
na
pasek staminy!
Nie
zapominaj o bloku!
Wykonuj
impulsy Ki jak najczęściej!
Walcz
kilkoma stylami!
Uzupełniaj swoją Animę!
Używaj świec przywoływacza, jeśli wiesz, że będziesz miał
problem
z odzyskaniem grobu.
Korzystaj
z broni dalekiego zasięgu gdy tylko możesz!
Celuj
bardziej do prawej niż idealnie w środek!
Przy
każdej możliwej okazji atakuj plecy przeciwników.
Do
szybszego poruszania się używaj uników zamiast biegu.
Składaj
w
ofierze przedmiotu, które uznasz za zbędne.
W
krytycznej sytuacji użyj przemiany w Yokai!
Kontruj
sygnalizowane na czerwono ataki formą Yokai!
Pasek staminy w Nioh jest bardzo ważny, właściwie to nad nim gracz powinien skupić się najbardziej. Bez staminy nie możesz atakować, wykonywać uników, ani blokować. Ponadto, jeśli przeciwnik zaatakuje cię w momencie, gdy masz bardzo małą ilość staminy, a zablokujesz cios, to będziesz przez krótką chwilę unieruchomiony. Przez chwilę, ale zwykle ta chwila jest bardzo śmiercionośna dla gracza, gdyż przeciwnicy od razu zaatakują cię w takim momencie.
Blok w Nioh 2 jest bardzo ważną mechaniką obronną. Większość powie, że lepiej zrobić dobry unik, niż blokować potężne ataki przeciwników, jednakże jeśli nie jesteś pewny tego, czy wykonałeś unik w odpowiednim momencie, lepiej od razu po uniku trzymać blok przez krótką chwilę. Niby błahostka, a potrafi uratować życie.
Impulsy Ki to ważna mechanika pozwalająca odzyskać znaczną część staminy podczas walki. Ponadto ma również inne właściwości w zależności od tego, czy gracz ulepszył swoją postać pod kątem tej mechaniki (większe pole oczyszczenia krainy Yokai, buff do ataku po perfekcyjnym wykonaniu impulsu Ki). Są dwa sposoby, aby dobrze je wykonać. Pierwszy, to patrzenie na pasek staminy (kolor zielony), gdy utracony pasek zapełni się, należy kliknąć klawisz odpowiadający za impuls Ki (R1). Jeśli jednak nie chcesz spuszczać z oka przeciwników, drugim sposobem jest obserwowanie niebieskich sparków przy postaci gracza. Gdy zobaczysz je w znacznej ilości, kliknij R1 aby odzyskać staminę.
W Nioh 2 mamy możliwość walki kilkoma postawami: niską, średnią i wysoką. Każda z nich ma swoje plusy i minusy. Niska jest idealna w walce z postaciami, które mają słabą odporność równowagi na ataki przeciwnika, przez co możemy atakować cel cały czas, ponadto nadaje się ona do nakładania przeróżnych żywiołów jak np. ogień czy błyskawica. Średnia postawa jest dobrze zbalansowanym stylem, jednak nie jest w niczym najlepsza. Natomiast postawa wysoka nadaje się idealnie do zadawania największych obrażeń przeciwnikom, jednak jest ona bardzo wolna. Nadaje się najlepiej do walki z przeciwnikami, z którymi mamy mało szans na wykonanie kilku ataków.
Anima to nowy pasek, który odpowiada za użycie umiejętności Yokai, które zdobywamy w trakcie gry. Aminę można zdobyć poprzez atakowanie przeciwników, specjalnie dedykowane pod to przedmioty odzyskujące Animę oraz poprzez rdzenie Yokai. Umiejętności niejednokrotnie pomogą ci wyjść cało nawet z największych tarapatów, jednak do tego potrzebna jest Anima.
Świeca przywoływacza to przedmiot użytkowy, który pozwoli ci z dowolnego miejsca na mapie odzyskać swoją amritę oraz ducha opiekuńczego bez konieczności udania się w miejsce, gdzie ostatnim razem twoja postać zginęła. Jest to bardzo pomocne w momencie, gdy boisz się, że utracisz dużą ilość amrity.
Łuk, piszczał oraz strzelba nadają się do tego idealnie. Zawsze celuj w czułe punkty przeciwników. W przypadku ludzkich przeciwników jest to głowa (jeśli strzelać będziesz łukiem, a przeciwnik posiada na sobie hełm to zawsze najpierw go zestrzelisz bez zadania obrażeń), natomiast walcząc z Yokai celuj najczęściej w miejsca, gdzie widoczna jest Amrita.
W momencie, gdy przeciwnik biegnie w twoją stronę, a ty za wszelką cenę chcesz go pokonać za pomocą broni dystansowej, lepiej jest celować bardziej do prawej stroni niż w samo centrum, gdzie pokazuje celownik. Strzały / pociski nie lecą zazwyczaj w takim wypadku w przeciwnika, tylko przelatują obok.
W przypadku atakowania przeciwników w plecy, zadajemy o wiele większe obrażenia wrogom.
Potrafi to zaoszczędzić nieco czasu. Najważniejsze żeby nie robić tego za szybko, gdy po udanym dashu, nasza postać wykona przewrót, przez co stracimy na szybkości postaci.
Gra pozwala złożyć w ofierze, gdy modlimy się do chramu wszystkie przedmiotu, które nie będą nam potrzebne. W zamian za składanie ich w ofierze, gracz otrzymuję część amrity, jest ona większa w zależności od rzadkości ofiarowanego przedmiotu. Poza tym jest szansa na zdobycie dodatkowego przedmiotu jak np. eliksir zdrowia.
Wciskając kółko i trójkąt w tym samym czasie, możemy aktywować przemianę w Yokai. Nie zrobimy jednak tego zawsze, trzeba mieć zapełniony cały okrąg przy ikonce ducha opiekuńczego. Jest to technika, w której mamy osobny pasek zdrowia, a w zasadzie timer użycia tej mocy. W tej formie nasze ataki są potężne, ponadto pozwala to uniknąć przeróżnych ciosów podczas przemiany. Mamy również możliwośc przyzwania do pomocy magii naszego ducha opiekuńczego. Aby zdobyć Amritę potrzebną do tego, trzeba zabijać przeciwników lub skorzystać z krzyształów, które ją uzupełnią.
Burst Counter to technika, która jest stworzona do kontrowania takich o to ataków. Gdy widzisz przeciwnika, który zaświecił się na czerwono, oznacza to, że wykonuje potężny atak skierowany w stronę gracza. Można jednak użyć na to Burst Counter (R2 + kółko). Jeśli w odpowiednim momencie udało nam się tego użyć, gracz zada potężne obrażenia od Ki przeciwnikom. Użycie jednak tej mechaniki kosztuje jeden punkt Animy.
Podczas swojej przygody musisz kontrolować wiele aspektów funkcjonowania Twojej postaci. Na tej stronie poradnika do NiOh 2 znajdziesz informacje związane z interfejsem gry.
Przez całą przygodę będziesz obserwować szereg różnych wskaźników i skrótów. Na każdy z nich należy zwracać uwagę, aby móc w pełni kontrolować rozgrywkę. Lista elementów interfejsu jest następująca:
Numer
Funkcja
Wskaźnik ducha opiekuńczego - zapełnia się powoli w czasie rozgrywki. Gdy będzie pełny możesz skorzystać z przemiany Yokai.
Wskaźniki:
zdrowia (niebieski)
Ki (zielony)
aminy (filoetowy)
Efekty - w czasie rozgrywki nakładane są Ciebie równe statusy, które negatywnie lub pozytywnie wpływają na Twoją postać.
Minimapa
Ikony pokazujące obecnie wybraną broń i przełączanie między przypisanym ekwipunkiem.
Postawa - pokazuje wybraną obecnie postawę.
Wskaźniki zebranego złota i armity
Liczba dostępnych punktów doświadczenia.
Skróty - zawiera przedmioty przypisane do przycisków szybkiego dostępu.
Na tej stronie poradnika do Nioh 2 dowiesz się o jakże ważnej rzeczy w grze, jaką jest śmierć naszego bohatera.
Śmierć w Nioh 2, jak i innych grach typu soulslike, śmierć odgrywa ważną rolę w grze. Gracze w Nioh 2 umierać będą bardzo często ze względu na wysoki poziom trudności tej produkcji. W momencie, gdy nasza postać umrze, zostawia ona grób ze swoim duchem opiekuńczym w miejscu, w którym zginął. Ginąc, tracimy całą naszą dotychczas zebraną Amritę. Nie możemy również korzystać z pomocy naszego ducha opiekuńczego. Są 3 sposoby na odzyskanie naszego grobu:
Udać się w miejsce, w którym zginęła nasza postać i go podnieść
. Jest to najbardziej standardowe wyjście. W wielu przypadkach to właśnie tak będziemy odzyskiwać nasz grób. Uważać jednak będzie trzeba na to, żeby nie zginąć ponownie, a takie wyjście nie jest pozbawione tego ryzyka.
W momencie, w którym zginiemy ponownie, nie podnosząc grobu, cała nasza Amrita przepadnie na wieki
.
Skorzystać ze świec przywoływacza
. Przedmiot ten pozwala na odzyskanie grobu z dowolnego miejsca na mapie. Odzyskamy dzięki temu naszego ducha opiekuńczego oraz całą amritę z bezpiecznej odległości, nie narażając się na przypadkową śmierć.
Odwołać ducha opiekuńczego w chramie
. Jest to jedne z najgorszych rozwiązań, gdyż odzyskując nasz grób, zdobędziemy co prawda naszego ducha opiekuńczego, jednakże bez dotychczasowej, zebranej Amrity.
Inni gracze umierając, zostawiają czerwone miecze. Gra daje nam możliwość dzięku temu przyzwać ducha gracza w celu pojedynkowania się z nim. Gdy uda nam się wygrać z przyzwanym duchem poległego gracza, otrzymamy jeden przedmiot, który miał na sobie. Ponadto jest to idealna opcja na farmienie punktów chwały oraz zdobywanie kubków Ochoko, które są potrzebne, aby przyzwać innych graczy.
W NiOh 2 bohater ma dostęp do wielu zdolności. Podzielone zostały one na kilka kategorii, które wpływają na różne elementy rozgrywki. Na tej stronie poradnika znajdziesz opis umiejętności dostępnych w grze.
Drzewka umiejętności zostały podzielone ze względu na rodzaj broni oraz sposób prowadzenia rozgrywki - Ninja, Shiftling, Samurai i magia Onmyo. Każdy z nich zawiera zestaw różnego rodzaju zdolności pasywnych i aktywnych, które możesz wykorzystywać podczas walki. W przypadku każdego z drzewek zdolności, doświadczenie zdobywane jest osobno. Oznacza to, że im częściej korzystasz z danych umiejętności tym szybciej będziesz uczył się nowych zdolności.
Zdolności możesz nabywać wykorzystując punkty doświadczenia, które zdobywasz wraz z postępem rozgrywki. Oczywiście nie wszystkie zdolności są dostępne od razu - większa część z nich jest dostępna tylko po odblokowaniu konkretnej umiejętności. Oprócz tego, część zdolności posiada kilka stopni zaawansowania, co przekłada się na ich efektywność.
Umiejętności broni
Umiejętności Samuraja
Umiejętności Ninja
Umiejętności zmiennokształtnych
Umiejętności magii onmyo
Każda z broni dostępnych w grze posiada swoje własne, unikalne zdolności. W monecie, gdy korzystasz z danego typu oręża, będziesz zdobywał kolejne punkty doświadczenia. Dzięki nim właśnie możesz nauczyć się nowych umiejętności.
Drzewka dla broni pozwalają odblokować nowe rodzaje ataków, które można wyprowadzać w danej postawie. Z ich pomocą możesz uczynić oręż potężniejszym.
Umiejętności Samuraja skupiają się głównie na wykorzystaniu impulsu Ki oraz zwiększenia efektywności borni dystansowych.
Nazwa
Funkcja
Warunki do aktywacji
Impuls Ki: Niebiosa
Zdolność aktywna, która na krótko zwiększa zadawane obrażenia, po pełnym naładowaniu paska Ki, przy wykorzystaniu impulsu Ki. (tylko postawa wysoka)
Zdolność podstawowa
Impuls Ki: Człowiek
Zdolność aktywna, która uruchamia się się, gdy odzyskasz pełne Ki z impulsu Ki. Wówczas nie tracisz Ki za zablokowanie pierwszego ataku, wyprowadzonego w Twoją stronę. (tylko postawa średnia)
Zdolność podstawowa
Impuls Ki: Ziemia
Zdolność aktywna, która niweluje utratę Ki przy pierwszym uniku, po pełnym naładowaniu paska Ki, przy wykorzystaniu impulsu Ki. (tylko postawa niska)
Zdolność podstawowa
Postawa
Zdolność aktywna, która pozwala przełączać się między pozycjami.
Zdolność podstawowa
Chwyt
Chwyta człowieka, który nie ma Ki lub powalonego yokai, a następnie wykonuje potężny atak.
Zdolność Postawa
Cios kończący
Dzięki tej aktywnej umiejętności możesz chwycić obalonego przeciwnika i wyprowadzić potężny atak.
Zdolność Postawa
Impuls Ki
Pozwala odzyskiwać Ki, po kombinacji ataków.
Zdolność Postawa
Strumień wody: Niebo
Umiejętność, która automatycznie aktywuje impuls Ki, gdy wykonasz unik w odpowiednim czasie. (tylko postawa wysoka)
Zdolność Impuls Ki: Niebiosa
Oczyszczenie Krainy Yokai: Niebo
Zwiększa siłę ataku, gdy wykonujesz oczyszczanie przy wykorzystaniu idealnie wymierzonego impulsu Ki. (tylko pozycja wysoka)
Zdolność Impuls Ki: Niebiosa
Strumień wody: Człowiek
Umiejętność, która automatycznie aktywuje impuls Ki, gdy wykonasz unik w odpowiednim czasie. (tylko postawa średnia)
Impuls Ki: Człowiek
Oczyszczenie Krainy Yokai: Człowiek
Poprawia twoją obronę, gdy wykonujesz oczyszczanie przy wykorzystaniu idealnie wymierzonego impulsu Ki i odzyskasz maksymalną ilość Ki (tylko postawa średnia)
Impuls Ki: Człowiek
Strumień wody: Ziemia
Umiejętność, która automatycznie aktywuje impuls Ki, gdy wykonasz unik w odpowiednim czasie. (tylko postawa niska)
Zdolność Impuls Ki: Ziemia
Oczyszczenie Krainy Yokai: Ziemia
Poprawia prędkość odzyskiwania Ki, gdy wykonujesz oczyszczanie przy wykorzystaniu idealnie wymierzonego impulsu Ki i odzyskasz maksymalną ilość Ki (tylko postawa niska)
Zdolność Impuls Ki: Ziemia
Oczyszczenie Krainy Yokai
Aktywuje się, gdy odzyskasz maksymalną ilość Ki za pomocą impulsu Ki podczas przebywania w Królestwie Yokai. Oczyszcza i usuwa obszar krainy Yokai wokół Ciebie
Zdolność Impuls Ki
Strumień
Zmiana postawy po impulsie Ki zwiększa ilość odzyskanego Ki.
Zdolność Impuls Ki
Strumień II
Zwiększa jeszcze bardziej ilość odzyskiwanego Ki.
Zdolność Strumień
Szybki atak
Wykonuje szybki atak przy zmianie broni po udanym impulsie Ki.
Zdolność Strumień II
Wymierzone cięcie
Zwiększa maksymalną ilość Ki, którą można odzyskać za pomocą impulsu Ki 0 30% w przypadku niektórych zdolności aktywnych.
Zdolność Strumień II
Łukmistrz I
Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk o 5%.
Zdolności Impuls Ki: Człowiek i Impuls Ki: Niebiosa
Łukmistrz II
Zwiększa obrażenia zadawane przez łuk o dodatkowe 3%.
Zdolność Łukmistrz I
Wytwórca kołczanów
Zwiększa o 3 liczbę strzał, które możesz nieść.
Zdolność Łukmistrz I
Mistrz broni małokalibrowej I
Zwiększa obrażenia zadawane przez broń małokalibrową o 5%
Zdolność Łukmistrz I
Prochownica
Zwiększa o 2 liczbę naboi kul, które możesz nieść.
Zdolność Mistrz broni małokalibrowej I
Zwinne cięcie
Zmniejsza obrażenia zadawane przez niektóre umiejętności aktywne o 20%. W zamian zużywają one mniej Ki.
Zdolność Strumień wody: Ziemia
Mistrzowskie cięcie
Zwiększa obrażenia zadawane przez niektóre umiejętności aktywne o 20%, przy jednoczesnym zwiększeniu zużycia Ki.
Zdolność Strumień wody: Człowiek
Kulis
Zwiększa o 1 liczbę kartaczy, które możesz nieść.
Zdolność Mistrz broni wielkokalibrowej I
Niedbałe cięcie
Zwiększa obrażenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne o 10%, ale blokuje możliwość wykonania impulsu Ki.
Zdolność Strumień wody: Niebiosa
Mordercze ręce I
Zwiększa obrażenia od ataku gołymi rękami o 20%.
Zdolności Impuls Ki: Człowiek i Impuls Ki: Ziemia
Mordercze ręce II
Zwiększa obrażenia od ataku gołymi rękami o dodatkowe 20%.
Zdolność Mordercze ręce I
Mordercze ręce III
Zwiększa obrażenia od ataku gołymi rękami o dodatkowe 20%.
Zdolność Mordercze ręce II
Spokój
Podczas walki z człowiekiem, gdy korzysta się gardy można odebrać mu broń i wyprowadzić cios. (tylko przy walce wręcz)
Zdolność Mordercze ręce I
Zwiększenie obrażeń: Odwaga
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojej Odwagi. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Spokój;
Zwiększenie obrażeń: Magia
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojej magii. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Oczyszczenie Krainy Yokai: Ziemia
Zwiększenie obrażeń: Budowa
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne zależną od Twojej budowy. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Hart II
Zwiększenie obrażeń: Umiejętność
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twoich zdolności. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolności Łukmistrz I i Mistrzowskie cięcie
Zwiększenie obrażeń: Serce
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojego serca. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Wymierzone cięcie
Zwiększenie obrażeń: Siła
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojej siły. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Niedbałe cięcie
Zwiększenie obrażeń: Kondycja
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojej kondycji. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Running Water: Man
Zwiększenie obrażeń: zręczność
Zwiększa obrzeżenia zadawane przez niektóre Umiejętności Aktywne na podstawie Twojej zręczności. Zwiększa zużycie Ki.
Zdolność Zwinne cięcie
Mistrz broni wielkokalibrowej I
Zwiększa obrażenia od broni wielkokalibrowej o 5%.
Zdolność Mistrz broni małokalibrowej I
Hart I
Dodaje 50 punktów życia
Zdolność Hands of Death I
Hart II
Dodaje 30 punktów życia
Zdolność Hart I
Hart III
Dodaje 20 punktów życia
Zdolności Hart II i Spokój
Umiejętności Ninja pozwalają odblokowywać różnego rodzaju bomby oraz broń miotaną. Dzięki temu możesz zwiększyć udział walki dystansowej w potyczkach. Szczególnie przydatne przy walce z przeciwnikami specjalizującymi się w walce wręcz.
Nazwa
Funkcja
Warunki do aktywacji
Shuriken
Pozwala przygotowywać shurikeny.
Podstawowa
Shuriken II
Zwiększa prędkość przygotowywania shurikenów.
Zdolność Shuriken
Miotacz shurikenów
Dzięki tej zdolności po rzucie shurikenem, ponownie przyciśnięcie przycisku odpowiedzialnego za tą funkcję, umożliwia wykonanie kolejnego rzutu.
Zdolność Shuriken
Kunai I
Pozwala przygotować kunai.
Zdolność Shuriken
Makibishi I
Pozwala przygotować makibishi.
Zdolność Shuriken
Technika rzucanego ostrza I
Zwiększa obrażania zadawane shurikenami o 5%.
Zdolność Miotacz shurikenów
Moneta Rakansen
Pozwala przygotować monety Rakansen. Rzut tym przedmiotem nie zużywa go, ale zabiera Ci złoto.
Zdolność Kunai I
Burza kunai
Pozwala przygotować burzę kunai, która zadaje przeciwnikom obrażenia.
Zdolność Kunai I
Kula makibishi
Umożliwia tworzenie ładunków wybuchowych - kul makibishi.
Zdolność Makibishi I
Ogień: bomba prochowa I
Pozwala przygotowywać bomby prochowe, które eksplodują i zadają przeciwnikom obrażenia.
Podstawowa
Kula dymna I
Pozwala przygotować kule dymne, które pozwolą zgubić przeciwnika.
Zdolność Ogień: bomba prochowa I
Sztuka cienia: Ognista czapla I
Pozwala przygotować pióra ognistej czapli, które zadają przeciwnikowi obrażenia od ognia i Ki.
Zdolność Kula dymna I
Sztuka cienia: Woda Yaroka I
Pozwala przygotować piór wody Yaroka, które zadają przeciwnikowi obrażenia od wody i Ki.
Zdolność Kula dymna I
Ognisty shuriken
Pozwala przygotować ogniste shurikeny, które wyburzają w kontakcie z przeciwnikiem.
Zdolności Ogień: bomba prochowa I i Shuriken
Ukrycie
Zwiększa obrażenia, jakie zadajesz używając broni dystansowej lub miotanej.
Zdolność Ognisty shuriken
Szybka przemiana
Pozwala przygotować zwoje szybkiej przemiany, które przez pewien czas pozwalają zatrzymać śmiertelne ataki.
Zdolności Sztuka cienia: Ognista czapla I, Kula dymna I i Sztuka cienia: Woda Yaroka I
Uniki
Zmniejsza zużycie Ki podczas wykonywania uników.
Zdolność Szybka przemiana
Ogień: szrapnel I
Pozwala przygotować szrapnelę, czyli ładunek wybuchowy, który eksplodując rozrzuca odłamki.
Zdolność Ogień: bomba prochowa I
Ogień: wzmocniony szrapnel I
Pozwala przygotować horokudamy, czyli potężniejszą wersję szrapneli
Zdolność Ogień: szrapnel I
Preprarowanie bomb
Zwiększa obrażenia zadawane bombami prochowymi u szrapnelami o 6%.
Zdolność Ogień: wzmocniony szrapnel I
Pułapka zapalająca I
Pozwala przygotować pułapki zapalające, które wybuchają po upływie określonego czasu, lub po nadepnięciu przez przeciwnika.
Zdolność Ogień: bomba prochowa I
Sabotażysta
Zwiększa o 1 limit niesionych bomb prochowych i szrapneli.
Zdolność Pułapka zapalająca I
Bieg tygrysa I
Pozwala przygotować zwoje biegu tygrysa, które zwiększają prędkość biegu i uskoków
Podstawowa
Koci ruch I
Pozwala przygotować zwoje kociego ruchu, które pozwalają na bezgłośny ruch (poza atakami) i niweluje obrażenia od upadku z wysokości.
Zdolność Bieg tygrysa I
Atak z ukrycia
Pozwala wyprowadzić atak w stronę stojącego tyłem przeciwnika, który Cię nie wykrył.
Zdolność Bieg tygrysa I
Skryty złodziej
Wróg upuszcza przedmiot, gdy zaatakujesz go z ukrycia.
Zdolność Atak z ukrycia.
Zwój skrytego złodzieja I
Pozwala przygotować zwoje skrytego złodzieja, które utrudnią Twoje wykrycie przez przeciwnika.
Zdolności Koci ruch I i Atak z ukrycia.
Transformacja w Kodamę I
Pozwala przygotować zwój transformacje w Kodamę umożlwiający przemianę w tego zielonego stworka. Dzięki temu wrogowie będą Cię ignorować.
Zdolność Zwój skrytego złodzieja I.
Uskok
Zmniejsza zużycie Ki podczas wykonywania uskoków.
Zdolność Bieg tygrysa I
Lewitacja
Pozwala przygotować zwoje lewitacji, które przez pewien czas chronią przed działaniem efektów terenowych.
Zdolność Uskok
Lekkostopy
Zwiększa prędkość biegu o 3%.
Zdolność Uskok
Sokole oko I
Pozwala przygotować zwoje sokolego oka, które zwiększają obrażenia od strzał, gdy dłużej celujesz z łuki we wroga
Zdolność Bieg tygrysa I
Zatrute strzały I
Pozwala przygotować trujące strzały.
Zdolność Sokole oko I
Ogłuszające strzały I
Pozwala przygotować ogłuszające strzały, które paraliżują przeciwnika.
Zdolność Zatrute strzały I
Oszczędność
Pozwala na odzyskiwanie strzał, które zabiły przeciwnika trafieniem w słaby punkt.
Zdolność Zatrute strzały I
Trucizna: wywar z galasu I
Pozwala przygotować wywal z galasu, który nałożony na broń sprawia, że staje się ona trująca.
Podstawowa
Trucizna: wywar z szaleju I
Pozwala przygotować wywal z szaleju, który nałożony na broń sprawia, że paraliżuje ona przeciwnika.
Zdolność Trucizna: wywar z galasu I
Trucizna: proszek z meduzy I
Pozwala przygotować proszek z meduzy, który uwalnia paraliżującą chmurę.
Zdolność Trucizna: wywar z szaleju I
Lek: tabletki siedmiu ziół I
Pozwala przygotować tabletki siedmiu ziół, które znoszą paraliż.
Zdolność Trucizna: wywar z szaleju I
Lek: tabletka mocy I
Pozwala przygotować tabletki mocy, które zwiększają siłę ataku.
Zdolność Lek: tabletki siedmiu ziół I
Uzdrowiciel
Zwiększa o 1 limit niesionych eliksirów
Zdolność Lek: tabletki siedmiu ziół I
Opanowanie paraliżu
+5 odporności na paraliż.
Zdolność Lek: tabletki siedmiu ziół I
Trucizna: proszek z chrząszcza I
Pozwala przygotować proszek z chrząszcza, który uwalnia truciznę.
Zdolność Trucizna: wywar z galasu I
Lek: tabletka antytoksyczna I
Pozwala przygotować tabletki antytoksyczne, które niwelują działanie toksyn.
Zdolność Trucizna: wywar z galasu I
Opanowanie trucizny I
+5 odporności na truciznę.
Zdolność Lek: tabletka antytoksyczna I
Oślepiająca skorupa I
Pozwala przygotować oślepiające skorupy, który uwalniają chmurę, oślepiająca przeciwników.
Zdolności Trucizna: proszek z chrząszcza I i Trucizna: proszek z meduzy I
Toksyczna pułapka zapalająca I
Pozwala przygotować toksyczne pułapki zapalające, które wybuchają po upływie określonego czasu, lub po nadepnięciu przez przeciwnika.
Zdolność Trucizna: proszek z chrząszcza I
Paraliżująca pułapka zapalająca I
Pozwala przygotować paraliżujące pułapki zapalające, które wybuchają po upływie określonego czasu, lub po nadepnięciu przez przeciwnika.
Zdolność Trucizna: proszek z meduzy I
Trująca pułapka zapalająca I
Pozwala przygotować trujące pułapki zapalające, które wybuchają po upływie określonego czasu, lub po nadepnięciu przez przeciwnika.
Zdolności Toksyczna pułapka zapalająca I i Paraliżująca pułapka zapalająca I
Oświecenie
Pozwala szybciej wykonywać ninjitsu używane na sobie i wydłuża jego efekty.
Zdolności Trucizna: wywar z galasu I i Bieg tygrysa I
Trujący shuriken
Pozwala przygotować trujące shurikeny.
Zdolności Trucizna: wywar z galasu I i Shuriken
Paraliżujący shuriken
Pozwala przygotować paraliżujące shurikeny.
Zdolność Trujący shuriken
Technika wężowego ukąszenia
Zwiększa rozłożone w czasie obrażenia o 10%
Zdolności Trujący shuriken i Lek: tabletka antytoksyczna I
Wytrzymałość
Ogranicza stopniowe obrażenia od trucizny i ognia o 6%.
Zdolność Technika wężowego ukąszenia
Umiejętności zmiennokształtnych wpływają na zdolności duchów opiekuńczych oraz przemiany Yokai.
Nazwa
Funkcja
Warunki do aktywacji
Kontra rozprysków: upiór
Pozwala zablokować atak rozpryskowy wroga, przy jednoczesnym zadaniu mu obrażeń od Ki. (Tylko duch opiekuńczy typu upiór)
Podstawowa
Wyjątkowa finezja: ożywienie
Zwiększa szybkość odzyskiwania Ki, po wykonaniu udanej kontroli rozprysków.
Zdolność Kontra rozprysków: upiór
Arkana węży
Daje niektórym umiejętnościom aktywnym efekt zatrucia.
Zdolność Wyjątkowa finezja: ożywienie
Krwawy księżyc: Yang
Po wykonaniu silnego ataku, pozwala rzucić bronią (tylko w postaci upiora)
Zdolność Kontra rozprysków: upiór
Arkana wody
Daje niektórym umiejętnościom aktywnym żywioł wody
Zdolność Krwawy księżyc: Yang
Długie przebudzenie I
Wydłuża czas przebudzenia twojej borni Yokai o 10%
Zdolność Arkana wody
Rozpaczliwy cios
Przywraca 30% zdrowia, od obrażeń otrzymywanych przez niektóre umiejętności aktywne, jeśli zdrowie twojej postaci jest niebezpiecznie niskie
Zdolność Długie przebudzenie I
Krwawy księżyc: Yin
Pozwala przygotować broń do celowanego rzutu we wroga. Po trafieniu zostaniesz przeteleportowany w bliską odległość od przeciwnika (tylko w postaci upiora)
Zdolność Kontra rozprysków: upiór
Demoniczna obrona I
Zmniejsza zużycie wskaźnika przemiany Yokai o 20% podczas wykonywania gardy w postaci Yoaki.
Zdolność Krwawy księżyc: Yin
Zanik ducha I
Umiejętności Yokai zmniejszają Ki wroga o dodatkowe 3%
Zdolności Arkana węży i Arkana wody
Arkana mocy
Daje niektórym umiejętnościom aktywnym efekt zepsucia.
Zdolność Zanik ducha I
Arkana nieboszczyków
Zwiększa obrażenia (również od Ki) zadawanych przez niektóre umiejętności aktywne. W zamian utracisz wszystkie efekty żywiołów tej umiejętności.
Zdolność Zanik ducha I
Kontra rozprysków: oprych