Neuromania - Moukheiber Albert - książka

Neuromania książka papierowa

Moukheiber Albert

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

49,99 zł
od 25,09 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Dr Albert Moukheiber, neurobiolog i psycholog kliniczny, wykłada na Uniwersytecie Paris 8 i jest współtwórcą stowarzyszenia Chiasma, które propaguje krytyczne myślenie, autor książkiTwój mózg płata ci figle.

W Neuromanii Albert Moukheiber przybliża nam wiedzę o mózgu, oddaje głos nauce, a nas uwalnia od fałszywych przekonań.
Dziś działaniem mózgu próbuje się tłumaczyć prawie wszystko. Szczęście, nieszczęścia, osobowość, wzorce konsumpcji, zdolność czy niezdolność do zmian jednostkowych i zbiorowych, ostatecznie za wszystko miałyby odpowiadać interakcje neuronów.
Od polityki po sferę prywatną, wszystko można zredukować do działania mózgu, ale odbywa się to kosztem uproszczeń, półprawd czy wręcz nieprawdy oraz wypaczania tego, co twierdzą sami naukowcy.
W gąszczu rozmaitych dyskursów o mózgu ta książka oddziela fakty od mitów i podsumowuje rzeczywisty stan odkryć. Pozwala krytycznie podejść do pięknych obrazów rezonansu magnetycznego i spektakularnych twierdzeń o działaniu neuronów. Często więcej w nich manipulacji niż edukacji.

Pod przykrywką neuronaukowych prawd sprzedaje się nam metody rozwoju osobistego, pigułki na przywrócenie równowagi chemicznej mózgu, techniki zarządzania i wiele obiegowych opinii. Neuromania pozwala nam oddzielić ziarno od plew, rzeczywistą, zweryfikowaną naukowymi metodami wiedzę od półprawd, pseudoprawd, mitów i zwyczajnych kłamstw dotyczących działania naszych umysłów.

Liczba stron: 264

Rok wydania: 2025

Tłumacz: Lembas Jadwiga

Format (wymiary): 13.0x20.0cm

ISBN: 9788379985494

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.