Neuroekonomia a ekonomia głównego nurtu - Marian Noga  - książka

Neuroekonomia a ekonomia głównego nurtu książka papierowa

Marian Noga

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

48,00 zł
od 24,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„W 1996 roku Giacomo RIZZOLATTI wraz z Leonardo FOGASSI i Vittorio GALLESE odkryli u makaków neuron lustrzany (mirror neuron). Jest to neuron, który później odkryto u ludzi. Działanie tego neuronu polega na tym, że mózg danego człowieka za pomocą neuronów lustrzanych doskonale „odczytuje" czynności, intencje, zachowanie się drugiego człowieka. To jest fundamentalne odkrycie dla ekonomistów, bowiem decyzje na giełdzie papierów wartościowych, na rynku walutowym, na rynku finansowym polegają zawsze na „odczytaniu" zachowań innych uczestników tych rynków. Badanie neuronów lustrzanych stwarza nowe możliwości rozwoju teorii ekonomii.

W tym miejscu pragnę podkreślić, że wszystkie dotychczasowe badania w zakresie nowej dyscypliny wiedzy, czyli NEUROEKONOMII były skupione wokół decyzji ekonomicznej podejmowanej przez jednego uczestnika rynku. Odkrycie neuronu lustrzanego pozwala na badanie „mózgu zbiorowego". Dotychczasowa neuroekonomia to właściwie MIKROEKONOMIA. Natomiast Profesor Marian Noga w tej monografii tworzy nową naukę NEUROMAKROEKONOMIĘ, określając precyzyjnie jej obszar badawczy, narzędzia badawcze, relacje z innymi naukami ekonomicznymi i związki z innymi naukami w ogóle. Prowadzi to Autora do bardzo interesującego wniosku, że prawa ekonomiczne będą swoim charakterem zbliżać się do deterministycznych praw przyrodniczych. W tym znaczeniu ta książka jest pionierską w skali światowej."
z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Wnorowskiego

Liczba stron: 158

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788375569506

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.