Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Celem istnienia polskich uniwersytetów publicznych jest przede wszystkim pomnażanie, przechowywanie, przekazywanie wiedzy. Obecnie jednak ścierają się różne idee w zakresie modelu ich funkcjonowania. Pierwsza - stara - odwołująca się do Akademii Platona, zakłada, że zadaniem naukowca jest poszukiwanie prawdy, a wiedza stanowi cel nadrzędny. W czasach nowożytnych nawiązuje do niej koncepcja uniwersytetu humboldtowskiego, w którym badania naukowe traktowane są priorytetowo (w tym systemie na piedestale stawia się wolność i niezależność badań, łączenie badań i dydaktyki). Druga idea - nowa - stawia na pierwszym miejscu rolę kształcenia. Do niej nawiązuje model funkcjonalny - francuski, gdzie myślą przewodnią jest pragmatyzm. Trzecia - koncepcja pośrednia, którą prezentuje model brytyjski, zwany newmanowskim - kładzie nacisk na kształtowanie osobowości i kształcenie umysłu (przede wszystkim edukację elit intelektualnych). Wyklucza ona prowadzenie pracy dydaktycznej i badawczej jednocześnie. Z kolei czwarta - idea uniwersytetu amerykańskiego - łączy badania naukowe i kształcenie. Zasadza się na twierdzeniu, że tylko ci, którzy prowadzą badania naukowe, mogą zapewnić właściwy rozwój młodzieży.Opis stanowi fragment Wstępu.
Liczba stron: 222
Rok wydania: 2020
Format (wymiary): 14.8x21.0cm
ISBN: 9788365817679