Leksykografia polsko-francuska XVIII wieku - Jakubczyk Marcin - książka

Leksykografia polsko-francuska XVIII wieku książka papierowa

Jakubczyk Marcin

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Głównym celem pracy jest przybliżenie pięciu mniej znanych XVIII-wiecznych dwujęzycznych słowników francusko-polskich i polsko-francuskich. Oprócz nich omówiono także publikowane od II połowy XVI do końca XVIII wieku wielojęzyczne dzieła leksykograficzne zawierające materiał polski i francuski. Tym samym przedłożona rozprawa jest monografią prawie wszystkich znanych dotychczas słowników wydanych przed końcem XVIII wieku, w których polszczyzna została zestawiona z językiem francuskim. Owe dykcjonarze badano w perspektywie metaleksykograficznej, nie rezygnując przy tym jednak ze spojrzenia historycznojęzykowego. Uznano bowiem, że połączenie obu tych metodologii pozwoli na pełniejszy opis polsko-francuskiej leksykografii historycznej. Ze względu na to, iż niniejsza praca sytuuje się na pograniczu dwóch filologii, polonistyki i romanistyki, wielokrotnie odwoływano się do historii zarówno języka polskiego, jak i francuskiego, szczególną uwagę zwracając z jednej strony na zagadnienia historii zewnętrznej tych języków, a z drugiej na problematykę zapożyczeń francuskich w dawnej polszczyźnie. W wyniku przeprowadzonych badań językoznawstwo polskie może się wzbogacić o nową wiedzę na temat dawnej leksykografii polskiej i francuskiej (na tle europejskim) oraz historii kontaktów językowych polsko-francuskich.

Liczba stron: 262

Rok wydania: 2016

Format (wymiary): 16.0x23.5cm

ISBN: 9788323340980

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.