Heretyk z familoka - Bajorek Angela - książka

Heretyk z familoka książka papierowa

Bajorek Angela

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Pierwsza biografia twórcy kultowego Cholonka
Urodził się w robotniczej dzielnicy Zabrza. Koszmary dzieciństwa przez długie lata egzorcyzmował alkoholem. Wyrzucony z Akademii Sztuk Pięknych w Monachium zyskał sławę jako rysownik o niepodrabialnym stylu. Stworzona przez niego para bohaterów Miś i Tygrysek, popularnością przebiła postaci z kreskówek Disneya – ale przekorny i obrazoburczy Janosch ilustrował także dzieła markiza de Sade i Charlesa Bukowskiego.
Jego życie to pasmo malowniczych i awanturniczych epizodów: paryskie lata wypełnione jazzem, motocyklowe włóczęgi po Lazurowym Wybrzeżu, hippisowskie balangi w Monachium, spalenie całego dobytku i ucieczka na Wyspy Kanaryjskie. Ocalenie i szczęście pod słońcem południa. Wolność, anarchizm i oświecenie mądrością Wschodu.
Janosch – pisarz, rysownik, mędrzec i heretyk, bluźnierca i człowiek boży. Niechętnie udziela wywiadów, a jednak zaufał Angeli Bajorek i odsłonił przed nią swoje tajemnice, dzięki czemu stał się bohaterem jednej z najbardziej fantastycznych biografii, jaką można sobie wyobrazić.
„Pan Bóg, lepiąc osiemdziesiąt lat temu pod Zabrzem Horsta Eckerta – czyli Janoscha, nie mógł tego zrobić na trzeźwo! To niemożliwe – mieć taki życiorys! Niewiarygodna szczerość, tragizm sklejony z komizmem – jakby były śledziami z jednej beczki – zapierają dech. Znam tysiące biografii niezwykłych ludzi, ale ta – mojego kumpla z Teneryfy – powala na ziemię. Janosch jest genialnym Ślązakiem”.
Kazimierz Kutz

Liczba stron: 272

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 14.0x20.4cm

ISBN: 9788324032884

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.