Gramatyka opisowa klasycznej łaciny w ujęciu strukturalnym - Wolanin Hubert - książka

Gramatyka opisowa klasycznej łaciny w ujęciu strukturalnym książka papierowa

Wolanin Hubert

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Opracowanie niniejsze stanowi próbę zastosowania metodologii i aparatury pojęciowo-terminologicznej współczesnego językoznawstwa strukturalistycznego do stworzenia pełnego synchronicznego opisu systemu fonologicznego, morfologicznego i syntaktycznego klasycznej łaciny. Materiał badawczy i egzemplifikacyjny został zaczerpnięty z korpusu tekstów autorów klasycznych pochodzących z okresu do II wl. przed Chr. do IV w. po Chr.

W pracy przedstawiona została m.in. problematyka łacińskiej prozodii, segmentacji tekstu na poziomie fonologicznym, morfologicznym i składniowym, typologii łacińskich fonemów, morfemów i wyrazów, klasyfikacji funkcjonalnej leksemów oraz struktury morfologicznej wyrazów. Podręcznik zawiera również pełną paragmatykę fleksyjną, charakterystykę funkcjonalną wszystkich klas leksemów (części mowy), opis struktury syntaktycznej zdania, a także systematykę zdań złożonych. Jest to pierwszy na polskim rynku wykład całości gramatyki opisowej starożytnej łaciny sporządzony na poziomie akademickim i ujęty w ramy modelu spełniającego standardy nowoczesnej lingwistyki strukturalno-funkcjonalnej. Dołączony na końcu obszerny wykaz literatury przedmiotu ułatwi pogłębienie wiedzy w wybranej dziedzinie lub podjęcie własnych studiów w interesującym Czytelnika zakresie.

Liczba stron: 820

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 17.5x24.5cm

ISBN: 9788376382142

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.