Dlaczego statystyki kłamią - Huff Daurrell - książka

Dlaczego statystyki kłamią książka papierowa

Huff Daurrell

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

39,90 zł
od 20,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Zwięzła i przejrzysta analiza metod manipulacji statystykami, która wyjaśnia, dlaczego żyjemy w epoce terroru wszelkiej maści liczbowych zestawień Jes´li chcesz przechytrzyc´ lisa, poznaj jego sztuczki — autor wyjas´nia dokładnie, jak to zrobic´ w swoim ksiąz˙kowym klasyku Dlaczego statystyki kłamią. Od podkręconych wykreso´w i tendencyjnych pro´b badawczych, po wprowadzające w błąd us´rednienia — istnieją niezliczone statystyczne tricki, po kto´ re sięgnąc´ moz˙e kaz˙dy, kto ma w tym jakis´ interes lub produkt do sprzedania. Dzięki licznym przykładom i zabawnym ilustracjom z˙ywy i wciągający elementarz Darrella Huffa prezentuje podstawowe zasady statystyki i wyjas´nia, w jaki sposo´ b są one wykorzystywane do przedstawiania informacji w sposo´b nie do kon´ ca uczciwy. Wspo´ łczes´nie, w naszym opartym na danych s´wiecie, ksiąz˙ka ta stała się jeszcze bardziej niezastąpiona niz˙ w dniu pierwszej publikacji – sięgały po nią dotąd całe pokolenia czytelniko´w, kto´ rzy nie chcieli dac´ się oszukac´. Ksiąz˙ka działa niczym kubeł zimnej wody wylany na głowy „zwykłych” ludzi nieprzywykłych do analizowania niekon´ czącego się strumienia liczb płynących z reklam, serwiso´w telewizyjnych i internetowych. „Przes´mieszna eksploracja matematycznego zakłamania… Za kaz˙dym razem, gdy otwieramy nowy rozdział, rozwiewa się kolejna iluzja!” „New York Times”

Liczba stron: 164

Tłumacz: Unterschuetz Alicja

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788382026924

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.