Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.
Jeżeli poszukiwać podstaw opracowania projektu badawczego prezentowanej publikacji, wymienić należy dwa główne źródła inspiracji. Pierwszym był fakt, że od dłuższego czasu nauka polska i szkolnictwo wyższe ma bardzo złą prasę. Wystarczy wymienić najbardziej charakterystyczne tytuły prasowe i internetowe: „Od studenta do ćwierćinteligenta” (Tygodnik Powszechny), „Studenci są zmuszani do lekcji z nieudacznikami” (portal www.o2.pl). W tym samym czasie, co w Polsce, wystąpiły w Czechach ostre krytyki stanu nauki oraz głośne afery na uniwersytetach, szczególnie na Zachodnioczeskim Uniwersytecie w Pilznie. Wiele ośrodków naukowych w tym kraju, zarówno wyższych uczelni, jak i centrów badawczych, znalazło się w „ogniu krytyki”, wywołując ogólnokrajową debatę... (…)
Podjęta próba sięgnięcia do opinii samych uczonych nie ma na celu stworzenia forum obrony w stosunku do szeroko zakrojonej krytyki, lecz ma skłonić do poszukiwania najlepszych form wychodzenia z impasu, w jakim, jak zostanie dalej stwierdzone, znalazła się nauka polska i szkolnictwo wyższe.
Ze Wstępu
Liczba stron: 294
Rok wydania: 2010
Format (wymiary): 15.5x23.0cm
ISBN: 9788376413075