Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Poradnik prowadzi za rączkę od początku do końca w najnowszych przygodach pięknej pani archeolog, opisując każdą możliwą drogę dążenia do celu. Zawiera opisy wszelkich możliwych do zebrania przedmiotów oraz przeciwników, którym trzeba będzie stawić czoła.
Tomb Raider: The Angel of Darkness - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Kolejna cześć przygód znanej na całym świecie pani archeolog, Lary Croft. Stanowi ona swego rodzaju przełom w liczącej już sześć lat serii, ponieważ zmienił się charakter samej rozgrywki i do gry zostały dodane nowe elementy przygodowe i cRPG.
Gra Tomb Raider: The Angel of Darkness, to przedstawiciel gatunku przygodowych gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformach: PC, PS2. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 127
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=208
Nowy Tomb Raider - czy trzeba go jeszcze komuś przedstawiać? Kolejny tytuł idącej najwyraźniej w niezbyt dobrym kierunku serii. Zainteresowanych odsyłam do materiałów zawartych w Encyklopedii GRY-OnLine, ja natomiast skupię się na samych poradach.
Poradnik prowadzi za rączkę od początku do końca opowieści. Dołożyłem starań, by zawierał opisy wszelkich możliwych do zebrania przedmiotów, toteż trasa wędrówki może się znacznie wydłużyć. W zależności od Waszych preferencji, można ją sobie oczywiście mocno skrócić, jednak podczas starć z silniejszymi przeciwnikami brak apteczki czy naboi może się źle odbić na kondycji panny Croft.
Zawarłem również każdą możliwą drogę dążenia do celu, gdyż opowieść nie zawsze jest liniowa. Przed opisem każdej misji znajdziecie tabelkę z informacją, jakie przedmioty można podczas jej rozgrywania odnaleźć - jeśli znaleźliście coś więcej, piszcie w komentarzach. Zawarłem tu również krótkie opisy przeciwników, którym trzeba będzie stawić czoła.
Troszkę się od czasu przedostatniej części pozmieniało i postaram się to tutaj pokrótce i bez zbędnych ceregieli wyjaśnić. Pominę pseudo - nieliniowy charakter gry i możliwości wybierania odpowiedzi, które może i mają pośrednio wpływ na nasze późniejsze działania, jednak tylko w kilku przypadkach.
Najbardziej eksploatowaną nowością w serii TR będzie system pseudo-statystyk rodem z gier RPG. Lara będzie wzmacniała swoje siły, mogąc skakać dalej czy też dłużej utrzymać się dłońmi krawędzi. Jest to niesamowicie irytujące, iż czasami tylko przestawienie dźwigni powoduje, że możemy wrócić i otworzyć te same drewniane drzwi, z którymi wcześniej mieliśmy problem. Wzrost siły charakteryzuje specjalny wskaźnik w dole ekranu (niebieska strzałka).
Do tego Lara będzie mogła wykonywać nowe akrobacje, jak np. wspinanie się po stromych ścianach. W pewnym momencie gry nauczy się szybko biegać (sprint) a nawet bardzo daleko skakać - wykonując tzw. skok sprinterski.
Bo Lara ma ograniczony zasób sił. Jak każda kobieta, może tylko czasami i w określonym czasie zwisać na rękach. Wszelkie półki, rynny czy inne kontrakcje wymagające użycia rąk powodują pojawienie się nowego, pomarańczowego wskaźnika.
Jeśli Lara za bardzo się zmęczy, co oznacza zbyt długie wspieranie się na rękach bez odpoczynku, po prostu puści się trzymanego miejsca i spadnie. Dlatego warto mieć na uwadze jej zdrowie podczas zwisania nad przepaściami.
Nie marnuj niepotrzebnie naboi. Ale też nie warto zostawiać sobie zbyt dużej ich ilości. Naboje do strzelby są najczęściej spotykanym przedmiotem, a samą strzelbą będziesz dysponował przez krótki czas. Kilka rodzajów pistoletów nie rekompensuje niewielka ilość amunicji do nich pasująca.
Warto zauważyć jedną ciekawostkę - podczas strzału z pistoletu Lara zużywa po dwa naboje. To pozostałość po systemie, w którym Lara strzelała z dwóch pistoletów jednocześnie.
I ostatnia, a zarazem najważniejsza rada - zapisuj grę na każdym kroku. Ściągnij sobie najnowszą łatkę do gry, co usprawni troszkę ten system - do standardowej wersji wkradło się kilka utrudniających zabawę błędów.
Naboje / Medykamenty
Uzbrojenie / Pozostałe
Duża Apteczka
Bandaże Lecznicze
Czekoladka (x3)
160 Euro
Antyczne Monety (x2)
Łom
Naszyjnik
M-V9
Klucz Gantry Gate
Uwiązany pies, strażnik na końcu.
Zaczynasz na tyłach budynku, po obejrzeniu krótkiego przerywnika, w którym wydarzyło się coś złego. Nie podchodź do psa z lewej [#1], bo Cię ugryzie. Podejdź za to pod drzwi naprzeciwko miejsca startu. Na ziemi znajdziesz Czekoladkę [#2]- zabierz ją.
Możesz wspiąć się na zielony śmietnik w rogu (podejdź do niego, Lara sama wskoczy na górę) i z niego podskoczyć na wyższą półkę [#3] (podejść do końca powoli - naciskasz Shift, po czym podskocz - Alt i chwyć się półki - Control). Znajdziesz się na balkoniku, nieopodal drabiny prowadzącej w górę. Jednak nie korzystaj z niej jeszcze. Możesz z tego balkonu przeskoczyć pod oświetlone drzwi [#4] (skok z rozbiegu) i zebrać w ten sposób Dużą Apteczkę.
Wróć teraz na zielony kosz i przeskocz z powrotem na pierwszy balkon. Po drabinie wyjdź wyżej, na balkon na kolejnym piętrze. Za rogiem zobaczysz otwarte okno [#5] - wejdź przez nie do środka. Wielka szafa będzie zamknięta, więc później do niej wrócisz. Przeszukaj półki kuchenne [#6], by zebrać 160 Euro i Czekoladkę, oraz śmieci pod ścianą, gdzie znajdziesz Antyczne Monety.
Wróć przez okno na zewnątrz i udaj się wyżej drabiną umieszczoną obok. Przy poręczy znajdziesz Antyczne Monety[#7]. Musisz teraz przeskoczyć nad tym niewielkim dziedzińcem [#8], po którym przed chwilą biegałeś - najłatwiej jest zrobić to z rozbiegu.
Za poręczą z lewej znajdziesz kolejną Czekoladkę[#9]. Zabierz ją i wróć na wąską półkę, nie osłanianą barierką. Przejdź do jej końca, stąd przeskocz na nieosłonięty balkonik przy oknie obok [#10]. Postaraj się wspiąć wyżej po rurze umieszczonej przy ścianie.
Po wyjściu na samą górę Lara chwyci się stropu - natychmiast idź w lewo. Musisz dotrzeć do pomarańczowej półki zanim jej wskaźnik zmęczenia zniknie, a co za tym idzie, nasza pani spadnie. Z półki zaś, stojąc po jej prawej stronie [#11], wskoczysz z powrotem na strop i przejdziesz dalej w lewo. Nim Lara opadnie z sił, w miejscu gdzie nie ma barierki wyjdź na dach [#12].
Przejdź na przeciwległy koniec dachu i przeciągnij ustawioną tam beczkę [#13] (da się tylko w jedną stronę - w kierunku małego dziedzińca). Teraz możesz zeskoczyć w tym miejscu w dół [#14] i zabrać leżący na półce Łom. Wracaj na dach, nie możesz aktualnie nic tutaj zrobić.
Obok zamkniętej budki, po jej lewej stronie znajdziesz Bandaże lecznicze leżące na beczce [#15]. Jeśli chcesz, możesz wrócić piętro niżej, do pokoju z zamkniętą szafą [#16] i otworzyć ją za pomocą łomu. Zdobędziesz w ten sposób Naszyjnik. Wróć teraz na dach tą samą drogą, którą dostałeś się tam pierwszy raz.
Otwórz łomem widzianą wcześniej budkę [#17]. Lara stanie się dzięki temu silniejsza. W środku, w szafie, znajdziesz pistolet M-V9. Wróć do miejsca, w którym leżał łom. Z końca owej półki musisz podskoczyć i chwytając się dachu, przejść trzymając się go rękami w lewo, na sąsiedni balkon [#18]. Jeśli zrobisz to odpowiednio szybko i sprawnie, unikniesz upadku.
Od razu włącz ciche chodzenie (Shift)! Za rokiem zobaczysz strażnika - możesz go zaatakować i powalić, jednak nie jest to konieczne. Jest pewne zagrożenie - może on Cię zranić swoim pistoletem. Zabierz Klucz Gantry Gate leżący na deskach [#19] i wracaj do drzwi przy balkonie, w miejscu, w którym pierwszy raz się tu znalazłeś [#20]. Otwórz je i zeskocz po drabinie na dół. Nic Ci nie grozi, a gdy to zrobisz, misja dobiegnie końca.
Naboje / Medykamenty
Uzbrojenie / Pozostałe
Mała Apteczka
Bandaże Lecznicze
Pigułki Zdrowotne
Czekoladka
Naboje Standardowe V (x2)
Bateria K2
Klucz Lift Maintenace
Klucz Aparment
Vector-R35
Kilku policjantów na początku.
Zaczynasz za drzwiami nowego budynku. Policja próbuje wyważyć drzwi - musisz się spieszyć. Możesz przesunąć szafę [#21] stojącą obok, by zasłonić drzwi. Jednak ta i tak zostanie sforsowana. Biegnij na górę po schodach, nie zwracając uwagi na krótkie korytarze. Gdy wejdziesz na pierwsze piętro [#22], policja włamie się do środka i wrzuci granaty dymne - musisz uważać na wskaźnik powietrza.
Przeszkodą, na jaką napotkasz idąc na drugie piętro będzie dziura w schodach [#23]. Uważaj, by nie spaść w dół; jeśli znajdziesz się przy policjantach, natychmiast Cię aresztują i zakończysz w ten sposób grę. Gdy już dotrzesz na miejsce, wielki głaz całkowicie uszkodzi podłogę. Czas wykonać długi skok nad wielką dziurą w podłodze [#24].
Nabierz rozpędu i skocz, chwytając się końca podłogi rękoma. Podciągnij się i przejdź dalej do wnęki, gdzie znajdziesz Pigułki zdrowotne[#25]. Czas zająć się szafą blokującą schody [#26]. Pociągnij ją w stronę ściany, by odsłonić sobie przejście wyżej.
W kolejnej wnęce, przy drzwiach czeka Mała apteczka[#27]. Możesz także przedrzeć się przez drzwi, dzięki czemu Lara poczuje się silniejsza. W szafach znajdziesz Naboje Standardowe V orazBaterie K2[#28]. Wróć na korytarz i biegnij na górę.
Przedtem jednak zabierz leżące na podłodze Bandaże lecznicze. [#29]. Droga na najwyższe piętro jest zablokowana. Zwróć uwagę na metalową skrzynię stojącą na schodach, pod ścianą [#30]. Możesz ją przesunąć i skorzystać z niej, by z rozbiegu przeskoczyć na poręcz na najwyższym piętrze.
Postaraj się wspiąć na górę i od razu otwórz drzwi po prawej [#31]. ZabierzKlucz Lift Maintenace z podłogi oraz Klucz Aparment z wieszaka na ścianie [#32]. Jeszcze tylko przełącz wielką machinę widoczną w tle, by aktywować windę i wyjdź z pomieszczenia, nie ruszając metalowych drzwi. Wejdź do windy i zjedź na pierwsze piętro.
Przeskocz nad pierwszą wyrwą w schodach i na drugim piętrze od razu skręć w lewo, by otworzyć zamknięte wcześniej drzwi [#33]. W środku w szafie znajdziesz pistolet Vector-R35, a w półkach przy biurku [#34]Naboje Standardowe V orazCzekoladkę. Wracaj do windy i wyjedź na najwyższe piętro.
Przejdź przez metalowe drzwi [#35] w pomieszczeniu z urządzeniem, gdzie aktywowałeś windę. To zakończy misję.
Naboje / Medykamenty
Uzbrojenie / Pozostałe
Duża Apteczka (x2)
Bandaże Lecznicze (x2)
Czekoladka
Naboje M-V9 (x2)
Bateria K2
Naboje Standardowe V (x2)
Antyczne Monety (x3)
Strzelcy w helikopterze, dwa psy pomiędzy domami.