The Fall: Last Days of Gaia - poradnik do gry - Artur "Metatron" Falkowski - ebook

The Fall: Last Days of Gaia - poradnik do gry ebook

Artur "Metatron" Falkowski

0,0

Opis

Poradnik pomoże przebrnąć zarówno przez główne, jak i dodatkowe zadania osadzonej w postapokaliptycznym świecie gry cRPG The Fall: Last Days of Gaia.

The Fall: Last Days of Gaia - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • 2. New Safford
  • 13. Miedziane Wzgórze
  • 4. Terytorium Pustynnych Mnichów
  • 12. Labirynt
  • 1. Baza Rządu Nowego Porządku
  • Porady na początek
  • 11. Bunkier wojskowy
  • 14. Ogród Edenu
  • 6. Konwój – Porzucone pojazdy
  • Mapa Świata

Informacja o grze

Innowacyjna gra cRPG z pełnym niespodzianek i zarazem bardzo oryginalnym wątkiem fabularnym. Akcja The Fall rozgrywa się w roku 2083, kiedy ludzkość cofnęła się w rozwoju do czysto prymitywnego i anarchicznego poziomu w wyniku konfliktu nuklearnego.

Gra The Fall: Last Days of Gaia, ciepło przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2006 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 73

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


The Fall:Last Days of Gaiaporadnik do gry

autor: Artur "Metatron" Falkowski

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=544

[email protected]

Spis treści

Wprowadzenie

Porady na początek

Mapa Świata

1. Baza Rządu Nowego Porządku

2. New Safford

3. Pustkowia - wioska Poszukiwaczy

4. Terytorium Pustynnych Mnichów

5. Wioska Bowie

6. Konwój - Porzucone pojazdy

7. Casa Verde

8. Stacja przeładunkowa

9. Spiritsprings

10. Sępi Kanion

11. Bunkier wojskowy

12. Labirynt

13. Miedziane Wzgórze

14. Ogród Edenu

15. Tres Cabezas

16. Arena

17. Vesseltown

18. Kwatera główna Cieniów

19. Jaskinia Cieniów

20. Kanion

21. Ukryta jaskinia

22. Grobowiec

23. Biosfera

Wprowadzenie

Niniejszy poradnik pomoże wam przebrnąć zarówno przez główne, jak i dodatkowe zadania osadzonej w postapokaliptycznym świecie gry cRPG The Fall: Last Days of Gaia. Wbrew temu, co zapowiadali autorzy, gra jest w dużej mierze liniowa. Pomimo tego, że niektóre zadania można rozwiązać na kilka sposobów, a jeszcze innych można uniknąć dzięki posiadanym umiejętnościom, czasami wymagane jest odezwanie się do postaci w określony sposób bądź wykonanie szeregu czynności w odpowiedniej kolejności. W takich przypadkach zaznaczyłem to w opisie danej misji.

Przechodząc grę zawsze starałem się na tyle, na ile było to możliwe, unikać rozwiązań siłowych i postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami moralnymi. Dlatego też poradnik nie ukazuje wszystkich możliwych sposobów uporania się z poszczególnymi problemami. Nic nie stoi na przeszkodzie jednak, żebyście znaleźli własne rozwiązania. W razie kłopotów zawsze można wesprzeć się odpowiednim paragrafem niniejszego tekstu.

Opisując kolejne misje podzieliłem je według lokacji, w których zostały wam zlecone. W większości wypadków osoba zlecająca zadanie i miejsce jego wykonania znajdują się na tym samym obszarze. Czasami jednak zdarzy się, że misję zleconą w jednej lokacji trzeba będzie wykonać w innej. W takim przypadku opis wykonania danego zadania znajdziecie w rozdziale poświęconym obszarowi, na którym je otrzymaliście. W ten sposób zachowana zostanie wprowadzona przez autorów klasyfikacja zadań w dzienniku. Jeżeli odwoływać się będę w takim opisie do miejsc zaznaczonych na mapie innej lokacji, obok cyferki podam również nazwę lokacji, jeżeli w nawiasie będzie znajdować się tylko sama cyfra, oznacza to, że jest to odwołanie do mapy znajdującej się na początku rozdziału, do którego należy dana misja.

Po nazwie każdego zadania odnajdziecie informację o zlecającej je osobie, sposobie jego ukończenia, ewentualne uwagi oraz o ilości punktów doświadczenia przyznawanych za jego pomyślne wykonanie.

Dla łatwiejszej orientacji w tekście wprowadziłem specjalny kod kolorów:

Pomarańczowy - odniesienia do punktów na mapie

Brązowy - odniesienia do poszczególnych zadań

Niebieski - odniesienia do innej lokacji, niż opisywana w danym rozdziale

Zanim rozpoczniecie swoją przygodę w postapokaliptycznym świecie gry The Fall, zapraszam do zapoznania się z szeregiem wskazówek.

Artur "Metatron" Falkowski

Porady na początek

Cechy i umiejętności, skład drużyny

Podczas rozwijania cech i umiejętności swojego bohatera, polecam stawiać na Charyzmę <br>i Gadkę. Dzięki temu łatwiej będzie przekonać bohaterów niezależnych do naszej osoby, <br>a handlarze nie będą naliczać zbyt wysokiej marży. W dodatku posiadanie wysoko rozwiniętych umiejętności interpersonalnych może znacznie ułatwić wykonywanie niektórych misji.

Przy wyborze postaci do drużyny macie oczywiście wolną rękę, ale sugerowałbym, żeby wśród nich znalazł się jakiś medyk, spec od materiałów wybuchowych, złodziej oraz kierowca/mechanik. Oczywiście od samego początku nie wszyscy są potrzebni, ale lepiej już wcześniej być przygotowanym na wszystko.

Walka

Radziłbym jak najszybciej uzbroić bohaterów w broń automatyczną (pistolety maszynowe, karabiny). W dużym stopniu ułatwi to walkę.

Ponieważ zastosowany w grze system walki czasu rzeczywistego jest nieco chaotyczny, proponowałbym wprowadzenie kilku zmian w opcjach automatycznej pauzy. Sam uaktywniłem zatrzymywanie gry w sytuacjach: po ataku wroga, po trafieniu wroga, postać nie ma rozkazów, pusty magazynek. W ten sposób uzyskałem walkę pseudoturową, co pozwoliło lepiej przemyśleć kolejne posunięcia i mieć większą kontrolę nad sytuacją.

W każdym momencie gry możliwa jest zmiana jej poziomu trudności. Może się to przydać, kiedy niektóre walki będą dla was zbytnio frustrujące, bądź przeciwnie - zbyt łatwe.

Najprościej pozbędziecie się wrogów skupiając ogień całej drużyny na pojedynczych osobnikach. Prowadzenie ostrzału z wieloma przeciwnikami naraz nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Przedmioty i pojazdy

Bardzo opłaca się poświęcić trochę czasu na przeszukiwanie budynków. Czasami można <br>w nich znaleźć użyteczne przedmioty, pancerze i uzbrojenie.

Warto wyrobić w sobie nawyk wciskania w nowych lokacjach przycisku "9". W ten sposób wyświetlone zostaną wszelkie leżące na ziemi przedmioty, które inaczej łatwo byłoby przeoczyć.

Jeżeli w waszej drużynie znajdzie się odpowiednio zaawansowany spec od survivalu, co jakiś czas będzie wam dawał znać, że w pobliżu znajduje się woda. Jeżeli akurat skończyły się nam jej zapasy, wystarczy polecić mu za pomocą menu kontekstowego poszukiwanie źródła. W ten sposób będziecie mogli uzupełnić swoje zasoby (o ile będziecie mieli puste bukłaki).

Bardzo szybko okaże się, że liczba wolnego miejsca w ekwipunku waszej drużyny jest niewystarczająca. Dlatego radzę korzystać z wszystkich znalezionych w grze pojazdów <br>w charakterze dodatkowych magazynów. Pamiętajcie tylko, żeby przed przejściem do mapy świata przypilnować, żeby wszystkie pojazdy, które chcecie mieć ze sobą, były obsadzone waszą załogą (kierowca wystarczy).

Postacie niezależne (NPC)

Większość występujących w grze postaci ma zaprogramowane własne zachowania, które zmieniają się w zależności od pory dnia i nocy. Dlatego też trudno mi było wskazać dokładne miejsce przebywania konkretnych osób. Musiałem ograniczyć się tylko do podawania przybliżonego miejsca pobytu. Jeżeli nie zastaniecie osoby w danym miejscu, pokręćcie się po okolicy i poszukajcie jej.

Postacie w grze potrzebują snu. Nie zdziwcie się więc, jeżeli nocą nie znajdziecie szukanych przez was osób. Są w swoich domach, w łóżkach (możecie sami się przekonać). Porozmawiacie z nimi dopiero kiedy się obudzą.

Postacie istotne dla głównego wątku fabularnego mają nad głową biały trójkącik. Ludzie związani z zadaniami pobocznymi nie są w ten sposób oznaczeni.

Zapisywanie stanu gry

O stosunkowo częstym zapisywaniu gry chyba nie muszę przypominać. Pamiętajcie jednak, że program jest dość zabugowany i czasami potrafi paskudnie się zawiesić. Lepiej być przygotowanym na taką sytuację, niż później denerwować się ponownym przechodzeniem tych samych zadań.

Tyle tytułem wprowadzenia. Jeżeli potrzebujecie dokładniejszych informacji, polecam zamieszczony na płycie z grą podręcznik. Znajdziecie w nim między innymi dokładny opis wszystkich cech i umiejętności występujących w grze.

Mapa Świata

LEGENDA:

1. Baza Rządu Nowego Porządku

LEGENDA:

1 - Obóz szkoleniowy

2 - Obóz najemników Wesleya

3 - Biuro przepustek Lukasa

4 - Grób ojca

H - Handlarz

Obóz Rządu Nowego Porządku pozwala wam przede wszystkim na dokończenie kreowania bohatera, które rozpoczęliście wybierając na starcie jego podobiznę. W ten sposób określiliście jego wygląd i płeć. Teraz zajmiecie się atrybutami i umiejętnościami. Poza tym będziecie mieli możliwość przejścia krótkiego samouczka (1), zaznajamiającego was z podstawami sterowania <br>w grze. Na sam koniec warto też dobrać sobie do drużyny najemników (przy wyborze patrz: porady początkowe).

1.1. Skontaktuj się z Rządem Nowego Porządku

Zlecający misję: Strażnik obozu. Sam was zaczepi, jeśli spróbujecie przejść przez bramę, przed którą rozpoczęliście grę.

Zadanie: Porozmawiać z generałem Hayesem

Opis: Po długiej, wyczerpującej podróży dotarliście na miejsce. Przed wami baza Nowego Rządu. Czas przekroczyć bramę i dowiedzieć się więcej o samej organizacji. Najlepiej zdobyć te informacje od samego szefa - generała Hayesa. Spotkacie go podczas wykonywania egzekucji, przy skrzyżowaniu, obok budynku, w którym urzęduje handlarz (H). Dojdziecie tam kierując się na północ od bramy obozu. Porozmawiajcie z Hayesem.

PD: -

1.2. Wniosek o przepustkę

Zlecający misję: Generał Hayes. Właśnie zakończył egzekucję. Stoi przy skrzyżowaniu, obok budynku handlarza (H).

Zadanie: Wypełnić ankietę w biurze przepustek.

Opis: Zgodziliście się wstąpić do organizacji. Przedtem jednak musicie wykonać papierkową robotę. Udajcie się do biura przepustek prowadzonego przez Lukasa (3). Dostaniecie do wypełnienia formularz zgłoszeniowy. Za jego pomocą ustalicie imię, narodowość, cechy <br>i umiejętności początkowe bohatera. Odradzam korzystanie z pomocy Lukasa. Jeżeli jednak zdecydujecie się z niej skorzystać, liczcie się z tym, że nie dana wam będzie modyfikacja współczynników, poza tym imię postaci zostanie odgórnie narzucone. Po wypełnieniu ankiety zadanie jest wykonane.

PD: 50

1.3. Rejestracja najemników

Zlecający misję: Generał Hayes. Spotkacie go zaraz po opuszczeniu biura Lukasa (3).

Zadanie: Porozmawiać z