Rome: Total War - poradnik do gry - Daniel "Kull" Sodkiewicz - ebook

Rome: Total War - poradnik do gry ebook

Daniel "Kull" Sodkiewicz

0,0

Opis

W poradniku do ROME: Total War znajdziecie przydatne informacje dla gracza, takie jak rozbudowa i zarządzanie miastami, rady dotyczące floty, wojsk oraz prowadzenia bitew, oraz najważniejsze, jak zacząć rozgrywkę, jak w niej trwać i jak dobrze zakończyć.

Rome: Total War - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Fundusze i rozwój miasta (Miasta)
  • Rządcy (Miasta)
  • Zarządzanie dużym imperium (Miasta)
  • Populacja (Miasta)
  • Jednostki rzymskie
  • Ustawienie wojsk przed bitwą (Bitwy)
  • Armia (Militaria)
  • Jednostki monarchii Seleucydów
  • Opis jednostek (Wojsko)
  • Jak wygrywać bitwy (Bitwy)

Informacja o grze

Trzecia już część słynnej strategicznej serii tworzonej przez zespół Creative Assembly. Poprzedniczki oferowały nam rozgrywkę w XVI wiecznej Japonii i średniowiecznej Europie, tym razem twórcy proponują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego.

Gra Rome: Total War, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 68

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



Rome:Total Warporadnik do gry

autor: Daniel "Kull" Sodkiewicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=319

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Technikalia

Miasta

Rządcy

Populacja

Fundusze i rozwój miasta

Zarządzanie dużym imperium

Flota

Dowódcy

Szpiegostwo

Zabójcy

Dyplomaci

Fog of war

Militaria

Armia

Tworzymy armię

Wojsko

Opis jednostek

Morale żołnierzy

Bitwy

Wykorzystanie terenu

Jak wygrywać bitwy

Ustawienie wojsk przed bitwą

Ataki na miasta

Obrona twierdzy

Teren z mostem

Etapy rozgrywki

Świątynie rzymskie

Jednostki Brytów

Jednostki egipskie

Jednostki galijskie

Jednostki germańskie

Jednostki kartagińskie

Jednostki miast greckich

Jednostki monarchii Seleucydów

Jednostki Parthia

Jednostki rzymskie

Wstęp

ROME: Total War to przeogromna gra, do której napisanie poradnika zawierającego wyjaśnienie wszystkich aspektów rozgrywki i wszelkie możliwe porady jest po prostu niemożliwe. W zaprezentowany poniżej tekst włożyłem jednak tyle serca, ile posiadam i zawarłem w nim moim zdaniem najważniejsze oraz najbardziej przydatne informacje dla gracza. Zanim jednak przejdę do wymądrzania się i lawiny porad, nakłaniam do zapoznania się z informacjami wstępnymi, zawartymi na tej stronie, gdzie wyjaśnię kilka mniej lub bardzo oczywistych spraw związanych z samym programem, oraz dalszym artykułem.

Daniel "Kull" Sodkiewicz

Jak czytać poradnik

W tekście pojawiają się odnośniki do screenów i wyglądają one np. tak: [#IV]. Numery rysunków są podawane w numeracji rzymskiej (1 - I, 2 - II, 3 -III, 4 - IV, itd.).

Opis zawartości poradnka

1. [wstęp] - właśnie go czytasz.

2. [rozbudowa i zarządzanie miastami] - o rządcach, populacji miast, funduszach i rozwoju metropolii, oraz pomysły na zarządzanie dużym imperium.

3. [flota] - o żegludze słów kilka.

4. - [dowódcy, szpiedzy, dyplomaci i zabójcy] - jak ich szkolić i do czego wykorzystywać.

5. - [militaria] - porady dotyczące wojsk, oraz zasady konstruowania niezawodnej armii.

6. - [wojsko] - klasyfikacja wojska, zalety i wady poszczególnych rodzajów wojowników i morale armii.

7. - [bitwy] - wykorzystanie terenu, ustawienie wojsk i taktyka jaką należy stosować w przypadku konkretnych sytuacji na polu bitwy.

8. - [etapy rozgrywki] - czyli porady, jak zacząć rozgrywkę, jak w niej trwać i jak dobrze zakończyć.

9. - [świątynie rzymskie] - rodzaje świątyń rzymskich i ich szczegółowy opis.

10. - [jednostki] - statystyki jednostek grywalnych w kampanii nacji.

Cytat z pliku README:

"Odblokowanie frakcji

Frakcje są odblokowywane w krótkich kampaniach dla jednego gracza. Gdy gracz znajdzie się w stanie wojny z frakcją zniszczoną w trakcie krótkiej kampanii, frakcja ta stanie się dostępna. Istnieje również możliwość odblokowania wszystkich dostępnych frakcji w wyniku ukończenia kampanii: Cesarstwo. Frakcje dostępne dla gracza to: Egipt, Imperium Seleucydów, Kartagina, Partia, Galia, Germania, Brytania, greckie miasta."

Technikalia

Warto wspomnieć o konfiguracji komputera na, jakim ROME jest w stanie się uruchomić. Minimalne wymagania systemowe to:

System operacyjny Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP

Procesor Pentium III 1.0GHz (1000MHz) lub Athlon 1.0GHz (1000MHz) lub szybszy

256MB RAM

Napęd CD ROM 8x (1200KB/sec ciągłego transferu) z najnowszymi sterownikami

2.9GB nie skompresowanego miejsca na dysku (dodatkowo 500MB na plik wymiany Windows)

W 100% zgodna DirectX 9.0b 16-bitowa karta dźwiękowa z najnowszymi sterownikami

W 100% zgodne z Windows 98SE/ME/2000/XP mysz i klawiatura (z najnowszymi sterownikami)

DirectX 9.0b (na płycie z grą)

Monitor z rozdzielczością co najmniej 1024 x 768

Karta grafiki 3D w 100% zgodna z DirectX 9.0b z najnowszymi sterownikami

W materiałach informacyjnych jakie wraz z grą dostarcza wydawca, istnieje adnotacja, jakoby niektóre karty graficzne mogły nie być zgodne z funkcjami wykorzystywanymi przez ROME. Wymienione modele to:

ATI Radeon 8500

ATI Radeon 9000

ATI Radeon 9500

ATI Radeon 9600

ATI Radeon 9700

ATI Radeon 9800

Wszystkie modele Nvidia GeForce 3 lub nowsze

Osobiście, jestem posiadaczem ATI Radeon 9500 i żadnych problemów z tym związanych nie napotkałem. Większość zaś problemów z wyświetlaniem grafiki w ROME, powinno rozwiązać zainstalowanie najnowszego DirectX'a i Windows Media Playera 9, dołączonych do płyty z grą.

Miasta

Rządcy

Mądry mężczyzna potrafi zbudować miasto, mądra kobieta jest zdolna doprowadzić je do upadku. - Przysłowie chińskie.

Na obszarze każdej prowincji znajduje się reprezentujące je miasto. Kto jest w posiadaniu danego grodu, temu przynależą otaczające go posiadłości. Miasta, to także źródła dochodów i siły militarnej, są wiec sercem naszego imperium. Aby odnosić zwycięstwa i umiejętnie zapełniać królewski skarbiec, trzeba więc dobrze poznać zasady działania aglomeracji i nauczyć się je administrować.

Dziel i rządź - Filip II (383 -336 p.n.e)

Rządcy

Rządcą miasta może być generał, który zostaje mianowany na to stanowisko wraz z przekroczeniem progów osady (wyjście z miasta, jest jednoznaczne z utratą urzędu). Nie każdy dowódca nadaje się oczywiście do tego typu zadania. Przy wyborze kandydata na stołek rządcy, należy kierować się ilością białych zwojów (cecha "zarządzanie"), widniejących w statystykach dowódcy, na prawo od jego portretu [#I]. Im zarządca lepiej zna się na zarządzaniu miastem, tym m.in. może on wyciągnąć od mieszkańców większe podatki, bez obawy o bunt. Ważnym parametrem każdego kandydata jest także "wpływ", czyli reputacja jaką cieszy się dany osobnik wśród ludu, dzięki któremu może on uszczęśliwić swoich poddanych już samą obecnością w mieście. Przy wyborze kandydatów na stanowisko w ważnym centrum naszego państwa, warto zwrócić uwagę na posiadane przez niego cechy [#II] i pomocników (słudzy). Wypisane w słupku zdolności, takie jak np. "urodzony architekt" dają bardzo korzystne premie przy zarządzaniu miastem. Czemu tak ważne jest posiadanie w większości miast rządcy? Otóż, gdy osada nie posiada urzędnika, nie możemy w niej rekrutować wojska i nie mamy bezpośredniego wpływu na stawiane budynki (uwaga - takowe "utrudnienie" można wyłączyć w opcjach gry). W mieście bez rządcy możemy jedynie ustalić kierunek rozwoju metropolii (rozwój militarny, przyrost populacji itd.) w jakim ma ewoluować dane miasto. Przejście na "automatycznego pilota" w sprawach administracji, nie jest jednak dobrym pomysłem na dłuższą metę. Brak własnej inwencji w sprawy administracji, w najgorszym przypadku może się skończyć nierentownością danego miasta, w najgorszym bunt. Praktycznie brak wpływu na to, co tworzy się w naszej metropolii jest dużo gorszym wyjściem, niż najgorszy urzędnik. Jeżeli więc w danej chwili nie mamy pod ręką dobrego kandydata na to stanowisko - powołajmy na nie pierwszą, lepszą osobę. Ważną sprawą jest także obecność gubernatora w mieście, które właśnie zdobyliśmy, a jego mieszkańców zniewoliliśmy. W tej sytuacji obecność rządcy wpływa bardzo pozytywnie na wzrost populacji i utrzymanie porządku.

"Zarządzanie" i "wpływ" to cechy dobrego rządcy.
To