American Conquest - poradnik do gry - Daniel "Kull" Sodkiewicz - ebook
PROMOCJA

American Conquest - poradnik do gry ebook

Daniel "Kull" Sodkiewicz

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do typowo militarnej gry strategicznej American Conquest zawiera porady ogólne dotyczące gry oraz szczegółowe opisy przejścia 42 misji w ośmiu historycznych kampaniach wojennych.

American Conquest - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Misja 1 (Podróże Kolumba 1492-1502)
  • Budujemy miasto (Porady)
  • Budujemy miasto - projekty (Porady)
  • Forty (Porady)
  • Misja 2 (Podróże Kolumba 1492-1502)
  • Misja 5 (Podróże Kolumba 1492-1502)
  • Misja 3 (Podróże Kolumba 1492-1502)
  • Misja 5 (Wojna o niepodległość 1775-1783 oczyma Amerykanów)
  • Misja 1 (Zajazd Pizarro 1532-1544)
  • Misja 4 (Podróże Kolumba 1492-1502)

Informacja o grze

Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.

Gra American Conquest, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier strategicznych. Tytuł wydany został w Polsce w 2003 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: z polskimi napisami.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 50

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.



American Conquestporadnik do gry

autor: Daniel "Kull" Sodkiewicz

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=214

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady

Budujemy miasto

Budujemy miasto - projekty

Forty

Podróże Kolumba 1492-1502

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Zajazd Pizarro 1532-1544

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Misja 6

Misja 7

Wojna siedmioletnia 1756-1763 oczyma Brytyjczyków

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Wojna siedmioletnia 1756-1763 oczyma Francuzów

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Rebelia Tecumseha oczyma Indian

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Rebelia Tecumseha oczyma Amerykanów

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Wojna o niepodległość 1775-1783 oczyma Brytyjczyków

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Wojna o niepodległość 1775-1783 oczyma Amerykanów

Misja 1

Misja 2

Misja 3

Misja 4

Misja 5

Wstęp

Mimo ogólnego szału na trójwymiarowe produkcje, nadal można spotkać typowe strategie w 2D. Można uznać, że twórcy takich gier pobłażliwie traktując szatę graficzną, mogę przyłożyć się do innych dużo ważniejszych w tego typu grach założeniach. To co oferuje nam American Conquest to bitwy z udziałem tysięcy żołnierzy, ciekawe (ale i dość trudne) misje, a także uproszczona ekonomia. Otóż, na rzecz zróżnicowanych aspektów militarnych, nie będziemy mieli okazji martwić się skomplikowaną strefą gospodarczą. W American Conquest będziemy walczyć, dużo i krwawo (!). Krew przeleje się bowiem w 42 misjach podzielonych na 8 kampanii. Aby podszlifować swój strategiczny zmysł polecam porady ogólne dotyczące gry, później zapraszam do szczegółowej solucji.

Pierwsza kampania (Podróże Kolumba) jest typowym samouczkiem, w którym komputer prowadzi gracza przez kolejne misje prawie za rączkę. Aby więc urozmaicić tę część solucji została ona napisana ciut inaczej od pozostałych opisów kampanii.

Porady

Budujemy miasto

Budujemy miasto

Dobre rozmieszczenie podstawowych budynków w początkowych minutach rozgrywki ma duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie naszego miasteczka. Pierwszym budynkiem jaki zbudujemy będzie fort, czyli źródło naszych wojsk. Jest to potężny bastion, który potrafi przyjąć na siebie więcej "ciosów" niż zwykłe cywilne budynki. Najlepiej umieścić go w miejscu, w którym spodziewamy się największych ataków wroga. Niedaleko fortu (np. bezpośrednio nad nim) stawiamy dom mieszkalny który służy do rekrutacji chłopów. Będzie to bardzo eksploatowany budynek, ponieważ wojsko w American Conquest powstaje w dość wiarygodny sposób. Otóż, zwykłego chłopa rekrutowanego w domu mieszkalnym musimy umieścić w forcie, poczym wyszkolić go w wybranej dziedzinie wojskowej. Zapotrzebowanie na wojsko jest ogromne, musimy więc zapewnić sobie jak najwygodniejsze warunki do wydawania rozkazów ziomkom wysyłanym na szkolenia do fortu. Warto więc zautomatyzować proces przechodzenia chłopów do fortu, poprzez ustawienie punktu zbiorczego po prostu w samym forcie i ustawieniu ilości rekrutowanych chłopów na nieskończoność. Już w początkowym stadium rozwoju powinniśmy zaopatrzyć się w dwa domy mieszkalne (dwa na jeden fort).

Kolejnym, chyba najważniejszym budynkiem jest młyn wraz z otaczającymi go polami uprawnymi, czyli źródło pożywienia. To właśnie jedzenie jest najważniejszym surowcem w "American Conquest". Bez odpowiedniej ilości prowiantu nie wyszkolimy ludzi, a przy pustych spichlerzach nasz lud umrze z głodu. Pola uprawne powinniśmy zaludnić sporą ilością rolników, już na początku około 30 do 40 chłopów. Ludzie pracujący w polu są bardzo łatwym celem dla dzikich zwierzą krzątających się po okolicy, a tym bardziej dla uzbrojonych jednostek wroga. Młyn warto więc umieścić np. w samym środku miasta. Musimy jednak zadbać, aby stawiając naszą "wytwórnię pożywienia" zapewnić jej sporo miejsca na pola uprawne. Po niedługim czasie zapotrzebowanie na surowiec ten będzie na tyle duże, że liczbę ludzi pracujących w polu należy powiększyć nawet trzykrotnie i rozważyć budowę kolejnego młyna. Staramy się także na bieżąco wykupywać wszystkie dostępne ulepszenia w młynie, gdyż jedno takie gospodarstwo jest w stanie wykarmić ogromne ilości obywateli. Inna sprawa, że w późniejszych stadiach rozgrywki do pracy na jednym polu będziemy zatrudniać nawet ponad 150 chłopów.

Zbierane przez rolników zboże zostaje znoszone do młyna, inaczej jest jednak z surowcem znanym potocznie jako drewno. Ścięte drwa muszą być znoszone do magazynu, który najlepiej umieścić w środku jakiegoś buszu. Ale wróćmy jeszcze do pożywienia. Już na początku rozgrywki mamy bowiem możliwość innego zdobywania pokarmu niż przez uprawę ziemi - budynek w którym szkolimy myśliwych. Łowca poluje na zwierzynę, której mięso znosi do swojej chatki lub magazynu. Warto więc umieścić oba te budynki w różnych obszarach, bowiem dzika zwierzyna biega bezładnie po całej mapie i trudno ustalić gdzie możemy liczyć na największe łowy. Mając kilka punktów, w których można składować dziczyznę, nie jesteśmy ograniczeni w urządzaniu polowań w tylko jednym rejonie.

Czas na dom kowala, w którym dokonamy pierwszych odkryć dla naszej cywilizacji (zaraz po zbudowaniu kuźni warto od razu zainwestować w dwa dostępne tam ulepszenia). Lokalizacja tego budynku nie gra roli, gdyż jego funkcjonowanie nie jest zależne od innych zabudowań. Budowa kopalni także nie wymaga od nas większego pomyślunku, jej usytuowanie zależy tylko od miejsca, w którym znajdują się interesujące nas złoża. Maksymalna ilość górników w jednej kopalni to 5. Na początek jest to wystarczająca siła robocza, jeżeli jednak zapotrzebowanie na dany surowiec wzrośnie, zamiast szukać nowej lokalizacji na budowę kopalni, wystarczy ulepszyć już dostępną, co pozwoli na wysłanie pod ziemię większej ilości ludzi, czyli zwiększy wydobycie kruszcu.

pic.1 150 chłopów na jednym polu to spore zamieszanie, ale duża wydajność.
pic.2 Dzięki opcji określania punktu zbiorczego, przechodzenie nowo wyszkolonych chłopów bezpośrednio do fortu odbywa się automatycznie.

Budujemy miasto - projekty

Oto kilka projektów miasta:

Przy