Portal - poradnik do gry - Marzena "Louvette" Falkowska - ebook
PROMOCJA

Portal - poradnik do gry ebook

Marzena "Louvette" Falkowska

0,0
7,90 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 7,90 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poradnik do gry „Portal” zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować.

Portal - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • [Dodatek] Lista achievementów
  • Konfrontacja z GLaDOS
  • Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)
  • Pomieszczenie testowe nr 18
  • Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.1)
  • Pomieszczenie testowe nr 15
  • Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)
  • Pomieszczenie testowe nr 17
  • Porady praktyczne
  • Pomieszczenie testowe nr 16

Informacja o grze

Innowacyjna gra logiczna autorstwa studia Valve. Zabawa polega na pokonywaniu przeszkód za pomocą Aperture Science Handheld Portal Device (ASHPD). Jest to potężna broń umożliwiająca tworzenie tytułowych portali na niemal każdej z płaskich powierzchni. Przygotowane w ten sposób „bramy” pełnią funkcję przejść, które łączą ze sobą fizycznie dwa różne punkty w przestrzeni.

Gra Portal, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku gier akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2008 roku i dostępny jest na platformach: PC, X360. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: polska i angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB

Liczba stron: 38

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne


Portalporadnik do gry

autor: Marzena "Louvette" Falkowska

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=694

[email protected]

Spis treści

Wstęp

Porady praktyczne

Pomieszczenie testowe nr 00

Pomieszczenie testowe nr 01

Pomieszczenie testowe nr 02

Pomieszczenie testowe nr 03

Pomieszczenie testowe nr 04

Pomieszczenie testowe nr 05

Pomieszczenie testowe nr 06

Pomieszczenie testowe nr 07

Pomieszczenie testowe nr 08

Pomieszczenie testowe nr 09

Pomieszczenie testowe nr 10

Pomieszczenie testowe nr 11

Pomieszczenie testowe nr 12

Pomieszczenie testowe nr 13

Pomieszczenie testowe nr 14

Pomieszczenie testowe nr 15

Pomieszczenie testowe nr 16

Pomieszczenie testowe nr 17

Pomieszczenie testowe nr 18

Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.1)

Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.2)

Pomieszczenie testowe nr 19 (cz.3)

Konfrontacja z GLaDOS

[Dodatek] Lista achievementów

Wstęp

Przed tobą poradnik do jednej z najciekawszych i najoryginalniejszych gier logicznych ostatnich lat, którą określić można mianem "first person puzzle". Ryzykując życie, weźmiesz w niej udział w serii zadań. Ich ukończenie wymagać będzie od ciebie opanowania mechaniki portali, która pozwala na łączenie dwóch lokacji w przestrzeni.

Poradnik zawiera garść praktycznych porad dotyczących rozgrywki, szczegółowy opis przejścia kolejnych pomieszczeń w trybie podstawowym oraz dodatek w postaci listy achievementów (osiągnięć) uzupełniony o wskazówki, jak je odblokować.

Powodzenia!

Porady praktyczne

1. Portale:

Podstawą do pomyślnego ukończenia poszczególnych zadań i wydostania się z kolejnych pomieszczeń jest zrozumienie mechaniki portali. Najprościej mówiąc, istnieją dwa rodzaje portali: niebieski i pomarańczowy. Jeśli wejdziesz przez jeden, wyjdziesz z drugiego i na odwrót. Portale tworzą bezpośrednie połączenie między dwoma punktami w przestrzeni. Możesz również przemieszczać przez nie różne przedmioty.

W dwóch pierwszych pomieszczeniach portale tworzyć będzie za ciebie GLaDOS, sztuczna inteligencja zarządzająca centrum Aperture Science, w którym toczy się akcja gry. Następnie otrzymasz urządzenie pozwalające na tworzenie niebieskich portali. W pomieszczeniu jedenastym do twojej dyspozycji oddane zostanie w pełni już funkcjonalna wersja urządzenia, dzięki której będziesz mógł tworzyć zarówno portale niebieskie, jak i pomarańczowe.

W jednym momencie może istnieć tylko jeden portal danego koloru. Jeśli na przykład stworzyłeś portal niebieski i pomarańczowy, a potem ponownie niebieski, to pierwszy z nich zniknie.

Nie na wszystkich powierzchniach tworzyć możesz portale. Jeśli ściana, sufit lub podłoga wykonane są z metalu bądź szkła, urządzenie nie zadziała.

2. Zagrożenia:

Portal nie jest typową grą FPS - w większości przypadków twoim jedynym wyzwaniem są logiczne zagadki. Nie znaczy to jednak, że w pomieszczeniach z nimi nie natkniesz się na zagrożenia, których powinieneś pozbywać się lub unikać. Do zagrożeń tych należą:

Kule energii.

Kule energii krążą od ściany do ściany lub od podłogi do sufitu (ewentualnie na odwrót). Wystrzeliwane są przez specjalne urządzenia i służą do uruchomienia mechanizmu otwierającego drzwi lub wprawiającego w ruch platformy. Musisz uważać, by nie znaleźć się na drodze lotu kuli - gdy cię uderzy, momentalnie zginiesz. Możesz ewentualnie użyć trzymanej w rękach kostki obciążeniowej, by odbić lecącą w twoją stronę kulę.

Wieżyczki strzelnicze. Gdy wejdziesz w pole ich widzenia, strzelają czerwonym laserem dopóty, dopóki nie zginiesz lub dopóki nie uciekniesz na bok. Możesz uniknąć postrzelenia kucając i chowając się. Jeśli chcesz pozbyć się wieżyczki na dobre, stwórz portal z tyłu, przejdź przez niego, podnieś ją i zrzuć z krawędzi pomieszczenia lub stwórz portal w suficie ponad nią i poślij w dół kostkę obciążeniową, która ją zniszczy.

Zbiorniki z trującą cieczą.

No cóż, po prostu nie można do nich wpaść, bo grozi to natychmiastową śmiercią. Zazwyczaj musisz znaleźć sposób na uruchomienie platformy, która bezpiecznie cię nad nimi przewiezie. Czasem możesz też stworzyć portal po drugiej stronie zbiornika i przez niego przedostać się dalej.

3. Pozostałe informacje:

Pola cząsteczkowe.

Przez pola te przechodzisz za każdym razem, gdy wchodzisz do windy wiozącej cię na następny poziom. Czasem też znajdują się w samych pomieszczeniach. Mają trzy bardzo ważne własności: nie możesz przenosić przez nie przedmiotów, nie możesz strzelać przez nie tworząc portale, a każdy stworzony wcześniej portal znika w momencie, gdy przechodzisz przez pole.

Informacje na ścianach.

Przy wyjściu z windy w każdym z kolejnych pomieszczeń na ścianie znajduje się duża, świetlista tablica z numerem oraz ikonami. Ikony te w schematyczny sposób pokazują ci, z jakimi zadaniami i zagrożeniami będziesz musiał zmierzyć się w danym pomieszczeniu. Warto spojrzeć na nie przed pójściem dalej, by przygotować się na to, co cię czeka. Ikony znajdują się też czasem wewnątrz, w kolejnych częściach składowych pomieszczeń.