Najskuteczniejsze Techniki: Sprzedaży, Perswazji, Negocjacji – Wszech Czasów - Karol Froń - ebook

Najskuteczniejsze Techniki: Sprzedaży, Perswazji, Negocjacji – Wszech Czasów ebook

Karol Froń

3,0

Opis

Gdybym Ci powiedział, że da się sprzedać wszystko, każdemu. Uwierzyłbyś w to? Pewnie nie. A gdybym powiedział, że da się sprzedać prawie wszystko, prawie każdemu?

Już lepiej? Nie ma 100% skutecznych metod sprzedaży, które działają na każdego człowieka jednakowo, bo każdy klient jest inny.

Wiem jednak, że jeśli ktoś zna tylko młotek, to wszędzie widzi gwoździe. Co zatem powiesz na to, by poznać techniki sprzedaży, perswazji, negocjacji, dzięki którym będziesz w stanie sprzedawać tak skutecznie jak nigdy dotąd, każdemu typowi klienta?

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 111

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
3,0 (3 oceny)
0
2
0
0
1
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.
Sortuj według:
Wombatman

Dobrze spędzony czas

Krótka i treściwa pozycja. Trochę mało przykładów, mogla by być 2x dłuższą, gdyby każdą z technik była rozkładana na czynniki pierwsze. Duży minus za brak przystosowania tej pozycji do formatu e-booka. Bardzo ciężko się czytało, nie mówiąc o formie audiobooka. Część stron mająca zapełniacze "lorem ipsum" świadczy o tym, że ktoś nie skończył jej w pełni edytować.
00

Popularność




© Copyright by Karol Froń

Autor: Karol Froń

Tytuł: Najskuteczniejsze techniki: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów Projekt okładki i grafika: Bernadetta Wrona

Skład i łamanie – Bernadetta Wrona

ISBN druk oprawa twarda ISBN 978-83-65809-14-8

Wydawca: Karol Froń Sales Management Coaching 24

Wydanie I

Częstochowa 2019

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficz-ną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.

Wszelkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.

Techniki są jak nóż:

można nimi pokroić chleb albo kogoś zabić.

Spis treści

I.

WPROWADZENIE

8

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

12

III.

DLACZEGO

KLIENT

KUPUJE?

20

IV. DLACZEGO KLIENT NIE KUPUJE

24

V. MODEL SPRZEDAŻY: OK SPRZEDAŻ

28

VI.

METAPROGRAMY

34

VII. JAK SPRZEDAWAĆ SKUTECZNIE? TECHNIKI SPRZEDAŻY 39

1.

Technika

pozornego

wyboru

44

2.

Uwikłanie

w

rozmowę

45

3.

Poczucie

winy

46

4.

Bagatelizowanie

47

5. Budowanie potencjału reakcji

48

6.

Równoważnik

zdań

51

7.

Rozbudowane

cytaty

51

8.

Zasada

kontrastu 52

9.

Metoda

minimalizacji

53

10.

Niska

piłka

54

11.

Drzwiami

w

twarz

55

12.

Prawo

limitu

55

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

13.

Kanapka

56

14.

Wyjątkowość

rozmówcy

58

15.

Stopa

w

drzwiach

58

16.

Odbijanie

piłeczki

59

17.

Dozowanie

produktu

60

18.

Parafraza

61

19.

Wizualizacja

62

20.

Metoda

na

seksapil

64

21.

Byle

nie

stracić

64

22.

Pozorne

wady

65

23.

Dopasowanie

66

24.

Magiczne

słówka

67

25.

Kwantyfikatory

generalne 67

26.

Próbny

balon

68

27.

Huśtawka

emocjonalna

69

28. Przeniesienie punktu odniesienia

70

29.

Przedefiniowanie

72

30. Dostrajanie się do wartości klienta

73

31.

Magia

dotyku

74

32.

Odciskanie

w

umyśle

75

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaż

z

y, persw

y

azji i negocjacji - wsz

, persw

ech czasó

azji i negocjacji - wsz

w

ech czasó

VIII. JAK WYWIERAĆ WPŁYW W PROCESIE SPRZEDAŻY?

TECHNIKI PERSWAZJI

76

1. Prawo lubienia i sympatii

77

2.

Prawo

niedostępności

78

3.

Prawo

wzajemności

80

4. Prawo zaangażowania i konsekwencji

82

5. Prawo społecznego dowodu słuszności

85

6.

Prawo

autorytetu 86

7. Prawo mniejszego wyboru

89

8.

Prawo

powściągliwości

90

9.

Prawo

skojarzenia 90

10.

Prawo

czasu

91

11.

Prawo

identyfikacji

92

12. Prawo wypowiedzianych słów

93

13. Prawo dystansu psychologicznego

93

14.

Prawo

niekonsekwencji

94

15.

Prawo

rolodexu 95

16.

Prawo

wieloznaczności

96

17.

Prawo

pierwszej

historii

96

18.

Wspólny

wróg

97

19.

Prawo

wcześniej

wiedzy

97

20.

Lista

kontrolna

98

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

21.

Zysk

i

strata

98

22.

Na

pieska

99

23. Odwołaj się do innych ludzi

100

24. Prawo rywalizacji

100

IX. JAK SKUTECZNIE NEGOCJOWAĆ? TECHNIKI NEGOCJACJI 101

1. Odłóżmy to na później

102

2. Ostatnie słowo

102

3. Technika małych kroków

102

4. Pozorne ustępstwa

102

5. Odrzucenie pierwszej propozycji

103

6. Najsłabsze ogniwo

103

7. Niepełne pełnomocnictwo

104

8. Manipulowanie czasem

104

9. Dobry i zły glina

105

10. Technika imadła

105

11. Związane ręce

106

12. Zwrot

106

13. Technika pustego portfela

107

14. Tysiąc wyjątków

107

15. Warunki wstępne

108

16. Wskazanie przeciwnego przykładu

108

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaż

z

y, persw

y

azji i negocjacji - wsz

, persw

ech czasó

azji i negocjacji - wsz

w

ech czasó

17. Optyk z Brooklynu

109

18. Zdechła ryba

110

19. Płatne z góry

110

20. Bezinteresowny doradca

110

21. Bolesna inicjacja

111

22. Celowa pomyłka

111

23. Cenne ustępstwo

112

24. Rosyjski front

112

25. Cennik

113

26. Dokładanie cegiełek

113

27. A do tego jeszcze

113

28. Dziegieć i miód

114

29. Dzielenie różnicy na pół

114

30. Ekspert

115

31. Niezdecydowany sprzedawca

115

32. Gniew kontrolowany

116

33. Mierz wysoko

116

34. Gospodarz talk-show

116

35. Kompromis

117

36. Proszenie o coś w zamian

117

37. Kryptolicytacja

118

38. Łącze

118

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

39. Masaż ceny

118

40. Maskowanie

119

41. Milczenie

119

42. Negocjacje od nowa

119

43. Odwracanie uwagi

120

44. Ostatnie życzenie

120

45. Oszczędności

120

46. Presja faktów

121

47. Wycofywanie oferty

122

48. Przedłużanie pozytywnych strzałek

122

49. Nieuwaga

122

50. Puszczanie zdechłych krów

123

51. Rambo

123

52. Salami

123

53. Metoda Franklina

124

54. Sprzedaj tanio

124

55. Szkoda by było...

125

56. Sztuka ustępowania

125

57. Teraz albo nigdy

125

58. Wilk w owczej skórze

126

59. Nagroda w raju

126

60. To pana decyzja

127

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaż

z

y, persw

y

azji i negocjacji - wsz

, persw

ech czasó

azji i negocjacji - wsz

w

ech czasó

61. Wyolbrzymianie ustępstw

127

62. Adwokat diabła

127

63. Wzbudzanie poczucia winy

128

64. Podwójny agent – zwerbuj agenta

128

65. Karty na stół

129

66. Postaraj się lepiej

129

67. Zaangażowanie emocjonalne

130

68. Zasada konkurencji

130

69. Boulwaryzm

130

70. Zmiana biegów

131

X. WIERZĘ W CIEBIE

132

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

12

I. WPROWADZENIE

I. WPROWADZENIE

Gdybym Ci powiedział, że da się sprzedać wszystko, każdemu. Uwierzyłbyś w to?

Pewnie nie. A gdybym powiedział, że da się sprzedać prawie wszystko, prawie każdemu. Już lepiej? Nie ma 100% skutecznych metod sprzedaży, które działają na każdego człowieka jednakowo, bo każdy klient jest inny. Wiem jednak, że jeśli ktoś zna tylko młotek, to wszędzie widzi gwoździe. Co zatem powiesz na to, by poznać techniki sprzedaży, perswazji, negocjacji, dzięki którym będziesz w stanie sprzedawać tak skutecznie jak nigdy dotąd, każdemu typowi klienta? Do Twojej skrzynki z narzędziami, poza młotkiem, włożę blisko 130 innych narzędzi, dzięki którym będziesz skuteczniejszy na każdym etapie procesu sprzedaży, perswadowania czy negocjacji. Brzmi dobrze? To cytując klasyka: siadamy wygodnie w fotelu, zapinamy pasy i startujemy, bo czeka Cię niesamowita podróż w głąb ludzkiej psychiki, gdyż jest to najprawdopodobniej jedyna książka na rynku, która gromadzi tyle skutecznych narzędzi w jednym miejscu. Jesteś gotowy aby je poznać?

Nazywam się Karol Froń, jestem przedsiębiorcą, praktykiem i mentalistą sprzedaży. Pomagam przedsiębiorcom, menadżerom sprzedaży i handlowcom wydobywać ich wewnętrzny potencjał, podnosić sprzedaż i modernizować zespoły handlowe.

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

I. WPROWADZENIE

13

Jestem autorem książek: „100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”,”100 Taktycznych Zasad Przywództwa” i „Psychologia Sprzedaży Telefonicznej”. Od 2013 jestem właścicielem center Contact Center One, gdzie zatrudniam ponad 140 osób. Wykonałem ponad 30000 rozmów handlowych, w ciągu 5 lat zatrudniłem 3200 pracowników i zbudo-wałem 20 zespołów handlowych. Stworzyłem dwa modele: sprzedaży OK Sprzedaż i przywództwa Dream Sales Team. Przeszkoliłem blisko 11000 osób i wierzę, że do odważnych świat należy. Jestem twórcą jedynej w sieci Akademii Sprzedaży: saleup.pl, z 40 godzinami materiałów video zwiększającymi zdolności sprzedażowe handlowców z każdej branży. Jestem autorem kursu on-line „23 Strategie Wybitnych Sprzedawców”, który ukończyło ponad 1100 handlowców w ciągu 2 lat oraz 12 programów szkoleniowych dla sprzedawców. Ukończyłem Wszechnicę przy Uniwersytecie Jagiel-lońskim, gdzie zdobyłem certyfikację Erickson Institute of Coaching.

W tym poradniku przeprowadzę Cię ekspresem przez rozmowę sprzedażową z klientem i zaprezentuję Ci kilkaset najlepszych technik sprzedaży telefonicznej i bez-pośredniej. Pamiętaj jednak, że to nie techniki sprzedają, tylko Ty, więc może się okazać, że jedna technika przypasuje Ci bardziej, a inna mniej lub jedna będzie działać na określony typ klienta, a inna nie.

Tak czy inaczej wiedza, którą otrzymasz może uczynić Cię ekspertem od sprzeda-NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

14

I. WPROWADZENIE

ży i dać Ci nieporównywalnie większe efekty niż teraz. Baw się tą wiedzą, łącz ze sobą, mieszaj, próbuj stosować w różnych konfiguracjach i nie zrażaj się, jeśli nie odniesiesz od razu sukcesu. Metody, które przekażę Ci w tym poradniku działają i zostały wielokrotnie przetestowane przeze mnie podczas mojej 11 letniej kariery jako sprzedawca, menadżer, przedsiębiorca. Część z tych technik może być postrzegana jako nieetyczna lub przypomina manipulację. Nie ma jednak rzeczy z gruntu złych bądź dobrych, to ludzie nadają im znaczenie. Nożem można kogoś zabić albo posmarować chleb, a pisto-letem odebrać życie niewinnej ofierze lub zabić zamachowca z pasem Szahida i urato-wać kilkuset niewinnych ludzi. Techniki mogą służyć do perswazji, czyli przekonywania kogoś w celu osiągnięcia wzajemnych korzyści (mama przekonuje dziecko by ubrało czapkę do przedszkola – dziecko będzie zdrowe, a mama nie wyda pieniędzy na lekar-stwa) lub do manipulacji, czyli osiągnięcia własnych korzyści kosztem innych (oszust wyłudza Twoje pieniądze pod pretekstem zbiórki na chore dzieci). To nie narzędzie jest niemoralne, tylko osoba, które je wykorzystuje. Nie strzelaj zatem do posłańca, ja tylko pokazuję Ci możliwości, od Ciebie zależy jak będziesz z nich korzystać.

Nie bój się ich stosować i zachęcam Cię do próbowania, bo każdy z Twoich klientów jest inny i na każdego będzie działało coś innego. Jeśli jedna technika nie da efektu, sięgnij po drugą, a potem po trzecią, czwartą itd. Pamiętaj, że to Ty jesteś dla siebie najlepszą techniką: najlepszą szansą na sprzedaż i największą przeszkodą. Uwierz w to, NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

I. WPROWADZENIE

15

że jesteś w stanie osiągać sukcesy w tym fachu i nigdy się nie poddawaj. Kiedy staniesz w kolejce do bycia najlepszym sprzedawcą w firmie, w branży, w zespole to stój w niej i nieustannie ulepszaj swój warsztat. Jeśli wytrwasz, to efekty przejdą Twoje wyobra-żenia – gwarantuję Ci to.

Zapraszam Cię do lektury tego poradnika, wierzę, że ta wiedza przyniesie Ci real-ny dochód w postaci prowizji od sprzedaży i dzięki niej będziesz w stanie wznieść swój biznes na wyższy poziom, a swoje zarobki zwiększysz wielokrotnie!

Trzymam za Ciebie kciuki i pamiętaj, że nikt nie urodził się sprzedawcą, ale każdy może się nim stać.

Karol Froń

WSZYSCY JESTEŚMY SPRZEDAWCAMI!

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

16

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

JAK SPRZEDAŻ WYGŁĄDAŁA KIEDYŚ?

Model relacyjny sprzedaży (źródło: Nowa Psychologia Sprzedaży, Brian Tracy) NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

17

JAK SPRZEDAŻ WYGŁĄDA DZIŚ?

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

18

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

Mamy rok 2019. Czy łatwo być dziś sprzedawcą? Odpowiedzi na to pytanie, zarówno ,tak” jak i „nie” są prawdziwe. W dalszej części tego poradnika postaram się to udowodnić. Model sprzedaży mocno zmieniał się i to wielokrotnie na przełomie ostat-nich kilkudziesięciu lat. Kiedyś liczyło się tylko, aby sprzedać, wcisnąć coś komuś cho-ciażby na siłę, do gardła, nawet, jeśli tak naprawdę tego nie potrzebował.

Potem zrozumiano, że to chyba jednak nie jest dobra droga, bo klient może i kupuje w ten sposób, ale tylko raz i więcej nie wraca, czując się oszukany. W międzyczasie na rynku zrobiło się ciasno, pojawiło się wiele nowych firm, konkurencja stawała się coraz większa i coraz trudniej było sprzedać produkt, bo klient wolał iść tam gdzie otrzymał lepszą obsługę klienta. Firmy się tym nie przejmowały, ponieważ konkurencja była mała, nie było internetu, a więc nawet, jeśli kilka tysięcy klientów poczuło się oszukanych, to przecież ciągle pozostawało ich wiele milionów do obsłużenia, a więc nikt nie martwił się złą opinią, reputacją, bo bez social mediów niezadowolony klient miał mniejszą siłę rażenia i jego niezadowolenie docierało, co najwyżej do najbliższej rodziny i znajomych.

Dziś świat się zmienił, głównie za sprawą internetu. Mamy do dyspozycji tak wiele kanałów dotarcia do potencjalnych klientów, począwszy od tradycyjnej reklamy na ulicy, ulotek, plakatów na słupach ogłoszeniowych, poprzez reklamy radiowe, telewi-NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

19

zyjne, internetowe, mailowe, na reklamie na facebooku, w googlach czy też w Twojej skrzynce pocztowej kończąc. Mnogość komunikatów reklamowych, która dociera do nas każdego dnia jest wręcz przerażająca, a ilość możliwych ofert do wyboru sprawia, że klient może przebierać w tym, co go interesuje, a firmy muszą wymyślać coraz sprawniejsze przekazy, szukać nowych sposobów dotarcia i ulepszać swoje produkty.

Jednak jedno jest niezmienne i konieczne do tego, aby klienta pozyskać i zatrzymać – tą rzeczą jest budowanie relacji z klientami. Nie od dziś wiemy, że klient nie kupuje samego produktu, on kupuje najpierw sprzedawcę, a dopiero później produkt, który on sprzedaje.

Klient ma wybór gdzie kupić, a więc pójdzie do tej firmy, w której doświadczy lepszej obsługi klienta, rozumianej jako relacja ze sprzedawcą, czyli stopnia sympatii, zaufania, a także dostanie doświadczenia zakupowe, czyli atmosfera, zapach, wystrój.

Cena nie jest najważniejsza, gdy klient widzi wartość w kupowanej usłudze, większą niż u konkurencji i czuje się dobrze w relacji ze sprzedawcą.

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

20

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

DZIŚ NAJWAŻNIEJSZE JEST POŚWIĘCENIE ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI CZASU NA TO, ABY PRZEPROWADZIĆ KLIENTA PRZEZ PROCES:

Nie ma miejsca na odwrotną kolejność.

NAJSKUTECZNIEJSZE TECHNIKI: sprzedaży, perswazji i negocjacji - wszech czasów

II. SPRZEDAŻ KIEDYŚ I DZIŚ

21

Kiedyś wystarczyło odpowiednią ilość razy próbować zamknąć sprzedaż w rozmowie, aby klient się w końcu zdecydował. Na budowanie relacji i zdobywanie zaufania poświęcano raptem 10% całego czasu rozmowy, ponieważ nikt nie uważał, że jest to ważne. Sprzedawano na siłę, za pomocą technik manipulacji, natomiast klient w ogóle się nie liczył. Wychodzono z założenia, że jak nie ten to inny. Badanie potrzeb, czyli identyfikacja prawdziwych oczekiwań klienta zajmowała 20%, a rola sprzedawcy polegała na zadaniu kilku podstawowych pytań i niezależnie od uzyskanych odpowiedzi, zaprezentowaniu przygotowanego rozwiązania. Prezentacja, która zajmowała 30% czasu, miała jeden cel – wrzucić do głowy klienta tyle korzyści ile tylko się dało.

Jednak w związku z nikłym zbadaniem potrzeb, prezentacja była często oderwana od prawdziwych potrzeb, przez co nie trafiała do motywacji klienta i nie był on zainteresowany zakupem, dlatego cały pozostały czas, czyli 40% rozmowy, zajmowały kolejne próby nakłonienia klienta do złożenia zamówienia. Musiało to wyglądać ko-micznie przyznasz? Sam pamiętam swoje rozmowy w 2007 roku w call center, gdzie nie dbałem ani przez moment o to, aby zbudować z klientem więź, poznać go lepiej, dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Liczyło się tylko to, aby zaprezentować produkt a następnie podjąć tyle prób zamknięcia transakcji, aż klient weźmie lub rozłączy się.