50,00 zł
Czy szkolna edukacja
przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej
czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza
się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz
kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami?
Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem
uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej,
jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o
sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać
napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez
siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej
rywalizacji.
Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w
szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz
pozytywnych i negatywnych następstwach.
Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w
sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do
osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci
i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
Książka jest
przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców
palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego
wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom
naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa,
psychologii, socjologii.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format: