Życie w pełni logos - Tymieniecka Anna Teresa - książka

Życie w pełni logos książka papierowa

Tymieniecka Anna Teresa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Anna Teresa Tymieniecka jest jednym z czołowych współcześnie aktywnych filozofów nurtu fenomenologicznego. Studiowała pod kierunkiem m.in. Romana Ingardena i Józefa Marii Bocheńskiego. Sama także wykładała na renomowanych amerykańskich uczelniach. Założycielka (w 1976 r.) i prezes Światowego Instytutu Fenomenologii (The World Phenomenology Institute z siedzibą w Hanover, New Hampshire, USA). Od początku istnienia Instytutu redaguje serię książkową „Analecta Husserliana” oraz czasopismo „Phenomenological Inquiry”. Wśród licznych dogłębnych badań zagadnień z historii filozofii, podejmowanych przez Annę Teresę Tymieniecką, warto odnotować też cztery tomy serii Logos and Life.

Od bez mała czterdziestu lat Anna Teresa Tymieniecka konsekwentnie tworzy i rozwija fenomenologiczne badania nad światem życia, wychodząc od analizy ludzkiego doświadczenia życia we wspólnocie wszystkiego, co żyje. Nicią przewodnią po labiryncie zagadnień pojawiających się na styku cielesności, psychiki i ducha, współtworzących twórczą kondycję ludzką, jest samoindywidualizacja jestestwa w procesie stawania się. Niniejsze studium, czerpiące z rozległych, trwających całe życie dociekań autorki, podejmuje tu także wielkie kwestie filozoficzne w całościowej perspektywie czasowienia się i czasowości jestestwa.

Liczba stron: 410

Rok wydania: 2011

Tłumacz: Wiertlewska Małgorzata

Format (wymiary): 15.0x23.0cm

ISBN: 9788371777677

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.