Ziemia Święta - Lavagno Enrico - książka

Ziemia Święta książka papierowa

Lavagno Enrico

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

David Roberts był jednym z wybijających się szkockich rysowników XIX stulecia i należał do grupy Williama Turnera, znanego angielskiego malarza i grafika. W 1838 r. rozpoczął swą fascynującą podróż na Wschód, zwiedzając półwysep Synaj i Ziemię Świętą, gdzie uwiecznił cenne obiekty stanowiące świadectwo historii biblijnej oraz dopiero co odkryte cuda starożytnej architektury.

Zbiór litografii – opublikowany po raz pierwszy w latach 1842–1849 – prowadzi czytelnika w emocjonującej wędrówce w czasie do tych miejsc o ogromnym znaczeniu duchowym i kulturalnym. Niniejszy album otwiera mapa ukazująca trasę, którą przebył Roberts w Egipcie, Palestynie i Syrii. Dokumentują ją barwne litografie (blisko 70 kart) przestawiające zabytki Jerozolimy, Petry czy Akry, jak również niezapomniane panoramy Suezu, Jafy, Tyru, Betanii, Morza Martwego, Jordanu… Każde z tych miejsc zostało ciekawie scharakteryzowane w drugiej części publikacji. Album będący szczególnym itinerarium szkockiego podróżnika to prawdziwa uczta dla oczu i ducha.

Litografie: David Roberts, 1796–1864, szkocki malarz orientalista, od 1841 r. członek Royal Academy of Arts. Po roku 1831 zwiedzał Europę i Bliski Wschód, malując odznaczające się topograficzną dokładnością pejzaże. Artysta posługiwał się techniką olejną i akwarelą. Roberts wydawał też bogato ilustrowane książki, w tym słynną 6-tomową The Holy Land, Syria, Idumea, Arabia, Egypt and Nubia. Opisy: Enrico Lavagno, ekspert od kultur Wschodu, współpracownik Wydawnictwa „White Star”.

Liczba stron: 64

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 31.0x24.0cm

ISBN: 9788376609836

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.