Wojna za trzy biliony dolarów. Prawdziwy koszt konfliktu w Iraku - Stiglitz Joseph E., Bilmes Linda J. - książka

Wojna za trzy biliony dolarów. Prawdziwy koszt konfliktu w Iraku książka papierowa

Stiglitz Joseph E., Bilmes Linda J.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Ile tak naprawdę kosztuje Amerykę inwazja na Irak w 2003 roku? Jak jedna decyzja o rozpoczęciu wojny zmieniła świat?

Odpowiedzi na te pytania próbują udzielić: noblista w dziedzinie ekonomii, Joseph E. Stiglitz i Linda J. Bilmes, specjalistka od finansów publicznych z Uniwersytetu Harvarda. Autorzy podejmują niełatwe zadanie podsumowania kosztów wojny w Iraku. Uwzględniają działania zbrojne, leczenie weteranów, utracone możliwości, makroekonomiczne skutki dla gospodarki amerykańskiej. Piszą też o stratach, które poniosły inne kraje zaangażowane w konflikt.
Książka jest ważnym głosem w dyskusji o zasadności interwencji w Iraku, pozwala Czytelnikowi zrozumieć powagę skutków tej wojny. Autorzy publikacji umiejętnie łączą publicystyczną przejrzystość z naukowym podejściem analitycznym. Dzięki temu Czytelnicy mogą wyobrazić sobie skalę oddziaływania wojny w Iraku na współczesny świat...

Za 1 bilion dolarów można by: wybudować 8 milionów dodatkowych mieszkań; pokryć roczne koszty zatrudnienia około 15 milionów dodatkowych nauczycieli w szkołach publicznych; zapłacić za roczną naukę 120 milionów dzieci w klasach o rozszerzonym programie; opłacić roczne ubezpieczenie zdrowotne dla 530 milionów dzieci; zapewnić 43 milionom studentów czteroletnie stypendia na publicznych uczelniach. A teraz pomnóżmy wszystkie te liczby przez trzy.
(z Przedmowy)

Liczba stron: 320

Rok wydania: 2020

Tłumacz: Wiankowska-Ładyka Zofia

Format (wymiary): 14.3x20.6

ISBN: 9788301161224

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.