Walki Polaków z islamem - Solak Andrzej - książka

Walki Polaków z islamem książka papierowa

Solak Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: eSPe
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2023
Opis

Od momentu swojego powstania islam rozszerzał się przez podboje. Natchnieni swoją wiarą muzułmańscy wojownicy prowadzili świętą wojnę, zdobywając kolejne ziemie. W końcu przyszedł czas, że dotarła ona również do polskich granic.Relacje Polaków ze światem islamu nie zawsze były jednoznaczne. Mamy w swojej historii przecież zasłużonych dla obrony naszej Ojczyzny polskich Tatarów czy polskich patriotów, którzy walczyli u boku armii tureckiej w XIX wieku. Jednak sporą część dziejów polsko-muzułmańskich spotkań wypełnia dramatyczna, zacięta walka w obronie wiary, tradycji i granic Rzeczpospolitej przed muzułmańskimi najazdami.

Książka Andrzej Solaka to barwna, bogata w szczegóły opowieść o tym trwającym przez wieki boju, który uczynił z Polski przedmurze chrześcijaństwa. Ukazuje ona odwagę i determinację Polaków w zmaganiach z Tatarami i potęgą turecką, ich świetne zwycięstwa i tragiczne porażki. Przedstawia również mniej znane epizody, takie jak udział Polaków w wyprawach krzyżowych, w greckim powstaniu przeciwko Turkom czy walki polskich żołnierzy na misjach w Afganistanie i Iraku.

Dzięki przywoływanym źródłom oraz relacjom naocznych świadków książka daje możliwość przeżycia pasjonującej wędrówki przez wieki. Autor w mistrzowski sposób łączy rzetelny opis historyczny z wartką, przykuwającą uwagę narracją. Jego książka to niewątpliwie ważna i aktualna lektura w kontekście wyzwań, jakie stoją obecnie przed nami.

Liczba stron: 352

Format (wymiary): 14.0x20.0cm

ISBN: 9788374827508

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.