Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
UWAGA: między 23.12.25 a 4.1.26, ze względu na prace inwentaryzacyjne dystrybutora, nie jest możliwe zamawianie książek papierowych.
16,00 zł
od 8,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
UWAGA: między 23.12.25 a 4.1.26, ze względu na prace inwentaryzacyjne dystrybutora, nie jest możliwe zamawianie książek papierowych.
Celem pracy była próba ukazania możliwości zastosowania fenomenologii Edmunda Husserla do teorii i praktyki badawczej w pedagogice. Aby to uczynić, najpierw przedstawiono próbę rekonstrukcji najważniejszych wątków myślowych fenomenologii Husserla. Okazało się, iż myśl twórcy fenomenologii jest
niezwykle płodna i inspirująca zarówno w oryginalnej, choć ciągle nie w pełni odczytanej jeszcze formie, jak i w jej różnorodnych kontynuacjach i interpretacjach (Heidegger, Ingarden, Stein, Tischner, Lévinas, Schütz i wielu innych).
Analiza wydatnie ukazała, iż myśl fenomenologiczna znalazła swój „oddźwięk” niemal we wszystkich współczesnych prądach i kierunkach filozoficznych. Nie mniejszą rolę fenomenologia Husserla odegrała w rozwijających się bardzo dynamicznie naukach społecznych: socjologii, psychologii czy pedagogice.
Niniejsza monografia to próba zasygnalizowania najważniejszych, jak się wydawało, dróg i ścieżek wykorzystania fenomenologii w nowych obszarach i polach znaczeń. Jednocześnie autor ma świadomość, że dokonany wybór ma charakter selektywny i nie w pełni reprezentatywny. W związku z tym pojawia
się potrzeba prowadzenia dalszych poszukiwań i badań analitycznych, aby w pełni i wielostronnie ukazać różnorodne wątki i ścieżki aplikacji myśli fenomenologicznej we współczesnych teoriach i praktykach badawczych realizowanych w naukach szczegółowych.
Liczba stron: 108
Rok wydania: 2015
Format (wymiary): 16.5x23.5cm
ISBN: 9788378509714
