Umorzenie postępowania w procesie cywilnym - Gołąb Agnieszka - książka

Umorzenie postępowania w procesie cywilnym książka papierowa

Gołąb Agnieszka

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

Z uwagi na problemy techniczne po stronie dystrybutora, niemożliwe jest zamawianie obecnie książek papierowych. Za utrudnienia przepraszamy.


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Umorzenie postępowania jako instytucja prawa procesowego cywilnego jest zbiorem zróżnicowanych przypadków, których wspólnym elementem jest to, że prawidłowo zainicjowane postępowanie kończy się bez wydania orzeczenia co do istoty sprawy, rozstrzygającego o prawach podmiotowych jednostki.
W książce poruszono kontrowersyjne zagadnienia praktyczne, m.in.:
- wpływ spełnienia świadczenia na bieg procesu cywilnego,
- uzyskanie innego tytułu egzekucyjnego w toku procesu cywilnego,
- skutki materialne i procesowe zrzeczenia się roszczenia,
- problem braku stabilności ugody sądowej
- kontrowersje związane z badaniem rzeczywistej przyczyny zawieszenia przed umorzeniem postępowania na podstawie art. 182 k.p.c.
- problem kosztów (np. kto - przy cofnięciu powództwa z powodu spełnienia świadczenia w toku procesu jest stroną wygrywającą proces w zakresie kosztów),
- przypadki utraty zdolności sądowej oraz wskazanie, które z nich prowadzą do umorzenia postępowania,
- sytuacje, w których brak bezwzględnej przesłanki procesowej może nastąpić dopiero w toku procesu.
Autorka wyjaśnia istotę interesu prawnego w uzyskaniu wyroku, relację między instytucjami zwrotu pozwu, odrzucenia powództwa i umorzenia postępowania. Przedstawiając krytyczną analizę instytucji umorzenia, proponuje również postulaty de lege ferenda.

Liczba stron: 652

Rok wydania: 2019

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788381870856

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.