Studia Palmyrenskie XIII - Krszyżanowska Aleksandra, Gawlikowski Michał - książka

Studia Palmyrenskie XIII książka papierowa

Krszyżanowska Aleksandra, Gawlikowski Michał

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Studia Palmyreńskie to czasopismo naukowe prezentujące rezultaty badań nad poszczególnymi zagadnieniami związanymi ze sztuką, kulturą materialną, architekturą i archeologią Palmyry, w ramach prowadzonych tam od 1959 roku badań wykopaliskowych (obecnie pod auspicjami Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW). Wydawane od 1966 roku.
Praca zawiera katalog monet odkrytych w trakcie polskich wykopalisk w Palmyrze (Syria) prowadzonych w latach 1959-2001 przez Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Tom w języku francuskim.
Część pierwsza, wydany pośmiertnie manuskrypt Aleksandry Krzyżanowskiej, wieloletniego kustosza Gabinet Monet i Medali Starożytnej Muzeum Narodowego w Warszawie, zawiera opis 518 monet greckich, rzymskich i bizantyjskich oraz tabele i wnioski dotyczące cyrkulacji monetarnej w Palmyrze od I do VII wieku n.e. Dołączony jest przedruk opracowania skarbu solidów bizantyjskich z VII wieku pióra Stefana Skowronka, wydanego po raz pierwszy w roku 1962.
Część druga, autorstwa Michała Gawlikowskiego, kierownika badań w Palmyrze, przedstawia katalog skarbu sasanidzkich i arabsko-sasanidzkich dirhemów znalezionego w Palmyrze w roku 2001. Obejmuje on 694 monety możliwe do identyfikacji. Skarb został zgromadzony w czasie perskiej okupacji Bliskiego Wschodu w latach 614-628 i uzupełniony o 32 monety władców i gubernatorów muzułmańskich bite w Iranie i Mezopotamii w ostatnich trzydziestu latach przed reformą monetarną roku 695.

Liczba stron: 142

Format (wymiary): 20.0x29.0cm

ISBN: 9788323516071

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.