Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Czy w kulturze nowoczesnej mit w zawężającym i rozszerzającym znaczeniu tego pojęcia zachowuje pełnię swej wielowymiarowej tożsamości, czy też traci część swojej istoty i swoich funkcji przekształcając się w formy mitopodobne i mitopochodne? Próbę naświetlenia niektórych z wyszczególnionych powyżej zagadnień stanowią teksty zamieszczone w niniejszym tomie. Zostały one skupione w trzech częściach w związku z przedmiotem zainteresowań ich autorów: analizowali oni problem mitu albo z perspektywy historycznej albo wyodrębniali obszary zastosowań różnych koncepcji mitu, albo też zajmowali się uwypukleniem społecznych lub polityczno-społecznych wymiarów funkcjonowania mitu. Tom jest wynikiem spotkań poświęconych problemowi mitu; spotkań takich organizowanych przez Instytuty Filozofii i Socjologii we Wrocławiu odbyło się kilka, stąd i zdarzają się np. dwa teksty tego samego autora; potwierdzają one ciągłość zainteresowania tak ważnym dla myśli dwudziestowiecznej i zawsze aktualnym problemem mitu.
Ze Wstępu
Liczba stron: 362
Rok wydania: 2010
Format (wymiary): 16.0x22.5cm
ISBN: 9788376118185