Pozew grupowy jako instrument prywatnoprawnej ochrony interesów konsumentów z tytułu naruszenia reguł konkurencji - Małgorzata Sieradzka - ebook

Pozew grupowy jako instrument prywatnoprawnej ochrony interesów konsumentów z tytułu naruszenia reguł konkurencji ebook

Małgorzata Sieradzka

0,0
101,59 zł

lub
-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monografia jest pierwszą na rynku publikacją prezentującą instytucję pozwu grupowego jako instrumentu prywatnoprawnej ochrony interesów konsumentów z tytułu naruszenia reguł konkurencji (krajowych i unijnych).

Szczególny nacisk został położony na analizę przepisów ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym z punktu widzenia przezwyciężania przeszkód w skutecznym dochodzeniu przez konsumentów roszczeń z tytułu złamania reguł konkurencji.

Wnikliwie omówiono przesłanki odpowiedzialności odszkodowawczej, instytucje ujednolicenia roszczeń pieniężnych i prejudycjalności prawomocnych decyzji Prezesa UOKiK, które wpływają na usprawnienie procesu dochodzenia roszczeń odszkodowawczych z tytułu złamania reguł konkurencji.

Monografia przedstawia ponadto bogaty dorobek doktryny polskiej i zagranicznej, a także orzecznictwo krajowe oraz wyroki Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla przedstawicieli zawodów prawniczych, teoretyków prawa, a także wszystkich osób zainteresowanych poruszaną problematyką.


",Autorka recenzowanej pracy nadaje rozprawie oraz zawartym w niej wnioskom i tezom charakter uniwersalny. Ujmuje temat wielowymiarowo i wielopłaszczyznowo. Niewątpliwie na uwagę zasługuje okoliczność, że z dużym powodzeniem łączy bardzo trudne problemy ze sfery prawa prywatnego z problematyką publicznoprawną".

Prof. zw. dr hab. Marian Zdyb

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
PDF
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne