Postępowanie administracyjne - Golęba Anna, Kamiński Marcin, Kiełkowski Tadeusz, Knysiak-Molczyk Hanna, Woś Tadeusz - książka

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Podręcznik omawia wszystkie etapy postępowania administracyjnego - z uwzględnieniem zmian wynikających z ustawy z 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw, tj.
- struktura podmiotowa postępowania administracyjnego (organ prowadzący, strony i podmioty na prawach strony),
- czynności procesowe postępowania administracyjnego (m.in. rodzaje czynności i ich utrwalanie, pisma, terminy procesowe, bezczynność organów i przewlekłe prowadzenie postępowania)
- przebieg postępowania w sprawie administracyjnej (m.in. wszczęcie i rozpoznanie postępowania, postępowanie uproszczone, przerwanie ciągłości, mediacja, orzekanie),
- orzeczenia administracyjne (decyzja administracyjna, postanowienie administracyjne, ugoda administracyjna i milczące załatwienie sprawy),
- weryfikacja orzeczeń administracyjnych w zwyczajnym trybie postępowania (odwołanie, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, zażalenie),
- weryfikacja orzeczeń administracyjnych w nadzwyczajnych trybach postępowania (wznowienie postępowania, stwierdzenie nieważności orzeczenia, stwierdzenie wygaśnięcia decyzji, wzruszalność i uchylenie decyzji, fakultatywne tryby uchylenia lub zmiany decyzji ostatecznej oraz "wywłaszczenie" prawa),
- postępowanie w sprawach wydawania zaświadczeń oraz skarg i wniosków.
Novum opracowania jest przedstawienie całego systemu postępowań administracyjnych na tle różnych faz działania oraz wewnętrznego zróżnicowania norm prawa administracyjnego.

Liczba stron: 682

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788381075886

Wydanie: 3

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.