Od subie do choisie - Podgórska Karolina - książka

Od subie do choisie książka papierowa

Podgórska Karolina

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Niniejsza książka stanowi monografię oficjalnego stanowiska Francji w kwestiach migracyjnych w pierwszej dekadzie XXI wieku. W tym czasie założenia polityki imigracyjnej uległy przedefiniowaniu, zaś w ramach przyjętych rozwiązań prawnych stworzono system surowy i restrykcyjny, skupiający nowe przepisy pod hasłem tzw. immigration choisie (imigracji kierowanej). Taka jakościowa zmiana, której głównym demiurgiem był minister, a następnie prezydent Nicolas Sarkozy, wynikała z kilku przesłanek. Po pierwsze - narastającej niechęci społecznej do imigrantów, szczególnie w związku z zagrażającym zjawiskiem terroryzmu (przede wszystkim islamskiego) oraz kryzysem ekonomicznym. Po drugie - coraz częściej przywoływanego globalnego fiaska idei wielokulturowości. Po trzecie - zobowiązań państwa wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej i wreszcie - z narodowej tęsknoty za "francuskością" i potrzeby utrwalenia przekonania o uniwersalizmie kultury francuskiej.

W książce podjęto próbę prezentacji założeń współczesnej polityki imigracyjnej oraz jej najważniejszych efektów w pierwszych latach działania. Sporo miejsca poświęcono uwarunkowaniom - formalnym oraz społecznym - tej polityki, które są niezbędne dla zrozumienia mechanizmów funkcjonujących obecnie. Treści zawarte w książce zaciekawić mogą nie tylko politologów i socjologów, ale również inne osoby zainteresowane francuską specyfiką - znajdą tu one odpowiedzi na wiele pytań o to, jak wygląda współczesna Francja i jej społeczeństwo.

Liczba stron: 290

Rok wydania: 2015

Format (wymiary): 15.8x22.4

ISBN: 9788380191600

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.