Nieszczęście niewinności. Listy Stefana Napierskiego do Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów - Napierski Stefan - książka

Nieszczęście niewinności. Listy Stefana Napierskiego do Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów książka papierowa

Napierski Stefan

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

39,00 zł
od 19,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Listy Stefana Napierskiego (1899–1940) do Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów stanowią ważkie dzieło epistolograficzne zarówno pod względem artystycznym, jak i treściowym. Zachowało się 45 listów obejmujących okres od lutego 1928 do 23 sierpnia 1939 roku. Nie ma nigdzie porównywalnych dokumentów o życiu Napierskiego. Listy przynoszą także niemało informacji o Annie i Jarosławie Iwaszkiewiczach, nawiązując do ich biografii i aktywności literackiej. Przede wszystkim jednak korespondencja jest obfitym źródłem informacji o samym Napierskim, o jego tragicznym losie, o jego życiu wewnętrznym. Autor listów znalazł w obojgu Iwaszkiewiczach, a zwłaszcza w Annie, uważnych i serdecznych „słuchaczy” jego wyznań. Napierski był jednym z najwybitniejszych stylistów literackich w dwudziestoleciu międzywojennym, co znalazło wyraz w jego wierszach, esejach, powieściach, przekładach, a także w listach, które pod jego piórem stawały się eseistycznymi miniaturami. Jeszcze ważniejsza jest ich warstwa merytoryczna, gdyż Napierski zawarł w nich dużo informacji o podejmowanych przez siebie licznych inicjatywach literackich, jak choćby założenie dwumiesięcznika „Ateneum”, jednego z najlepszych pism kulturalnych w latach 30. XX wieku. Wskutek tragicznej śmierci autora nie zachowały się listy Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów do niego.

Liczba stron: 140

Rok wydania: 2025

ISBN: 9788379632343

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.