My, programiści - Martin Robert C. - książka

My, programiści książka papierowa

Martin Robert C.

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

89,00 zł
od 44,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Poznaj fascynującą drogę, jaką przeszła informatyka ― od pierwszego kodu do dziś, epoki sztucznej inteligencji. Ta książka to nie tylko chronologiczny zapis historii, ale też opowieść o wizji, marzeniach i potencjale rozwoju. Charles Babbage zaprojektował maszynę analityczną, ale to Ada Lovelace jako pierwsza zrozumiała, że może w niej tkwić coś więcej: dostrzegła potencjał twórczego myślenia. Zapisała pierwsze linijki kodu, zanim w ogóle powstały komputery. Tak rozpoczęła się nowa era - era ludzi, których geniusz i wytrwałość miały moc zmieniania świata.
Poznaj historię programowania i przekonaj się, jak fascynujący jest świat koderów, od Charlesa Babbage'a i Ady Lovelace po Alana Turinga, Grace Hopper i Dennisa Ritchiego; od przełomowych bitów i bajtów po przejmujące ludzkie historie. Przekonaj się, że droga do sukcesu często bywa wyboista, triumf poprzedzają porażki, a depresja i kpiny ze strony innych to codzienność wielu pionierów. Strona po stronie odkrywaj nieoczywiste prawdy o technologii i o ludziach, których kod tworzy współczesny świat.
W książce:
* początki programowania
* pionierzy kodowania, ich motywacje i trudności, jakie musieli pokonać
* największe przełomy: od wczesnych asemblerów po języki obiektowe
* druga wojna światowa a rozwój informatyki
* kwestia etyki w rozwoju sztucznej inteligencji
Jeśli oczekuje się, że maszyna będzie nieomylna, nie może być również inteligentna.
Alan Turing, wykład z 1947 roku

Liczba stron: 368

Rok wydania: 2025

Tłumacz: Werner Grzegorz

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788328926509

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.