Kompetencja międzykulturowa pracowników służb społecznych - Linka Anna - książka

Kompetencja międzykulturowa pracowników służb społecznych książka papierowa

Linka Anna

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę. Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami. Dla realizacji tego tematu wybrano koncepcję kompetencji międzykulturowej według Jurgena Boltena, co wynika z tego, że składające się na ten model kompetencje i kategorie znajdują zastosowanie w pracy polskich pracowników służb społecznych z migrantami. Ponadto model ten jest otwarty na uwarunkowania zawodowe i kulturowe wykonywania pracy, a to pozwoliło na dostosowanie go do kontekstu pracy polskich pracowników służb społecznych zaj­mujących się migrantami.

Z wprowadzenia

Liczba stron: 406

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788379722839

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.