Katalog rękopisów Biblioteki Narodowej Tom 17 - Kaszlej Andrzej - książka

Katalog rękopisów Biblioteki Narodowej Tom 17 książka papierowa

Kaszlej Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Archiwum Zofii i Jędrzeja Moraczewskich” to 17. tom w serii Katalogów Rękopisów Biblioteki Narodowej. Publikację opracował Andrzej Kaszlej, wybitny znawca rękopisów i wieloletni pracownik Biblioteki Narodowej. Katalog archiwum Moraczewskich przedstawia spuściznę o szczególnym charakterze – taka też była aktywność społeczna, niepodległościowa, polityczna i organizacyjna małżeństwa Moraczewskich oraz ich dzieje osobiste. „O wyjątkowości kolekcji” – jak zauważa w swojej recenzji prof. Joanna Dufrat– „świadczy przede wszystkim bardzo szeroki przekrój czasowy zgromadzonych archiwaliów, obejmujący ostatnią dekadę XIX i I połowę XX wieku, tj. lata 1890–1954, jak i różnorodność pozostawionych dokumentów. W jej skład wchodzą zarówno archiwalia związane z życiem prywatnym, z których gros stanowią dokumenty osobiste, zwłaszcza na bieżąco relacjonujące wydarzenia, a więc przede wszystkim listy i dzienniki, w mniejszym stopniu wspomnienia, jak i materiały wytworzone w związku z prowadzoną działalnością publiczną oraz szerokimi zainteresowaniami obojga małżonków sprawami politycznymi, społecznymi i gospodarczymi. Na podkreślenie zasługuje też komplementarność zbiorów Moraczewskich, w czym dużą rolę odegrał fakt, że oboje małżonkowie poruszali się w tych samych kręgach społecznych i politycznych, przy czym – co należy zaznaczyć – spuścizna związana z Zofią stanowi dominującą część archiwum Moraczewskich. Już same te cechy świadczą o wyjątkowości zbioru”.

Liczba stron: 240

Format (wymiary): 16.8x24.0cm

ISBN: 9788370097899

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.