Inowrocław i okolice Pascal Lajt - Kluczwajd Katarzyna - książka

Inowrocław i okolice Pascal Lajt książka papierowa

Katarzyna Kluczwajd

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

26,90 zł
od 13,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

• Gdzie znajduje się jedna z najwęższych ulic w Polsce?
• Czemu Kujawiacy chodzą z kozą?
• Co łączy Mysią Wieżę z „morzem Polaków”?
• Jakie miasto zwane jest Kujawską Jerozolimą?
Inowrocław, czyli nowe spojrzenie na kujawski kurort i jego najbliższą okolicę.
Podczas podróży z Pascalem poczujesz, jak historia o solnych korzeniach działa na zmysły.
Inowrocław, górniczy i uzdrowiskowy, rolniczy i przemysłowy, historycznie jest słony – ma historię o solnych korzeniach. A w jej tle znaleźć można kryształowy pył z Huty Szkła Irena, szelest maszyn poligraficznych, także echo huku katastrofalnych zapadlisk pokopalnianych.
To bogactwo ziemi określiło charakter Inowrocławia, który warto poznawać wszystkimi zmysłami. Park Solankowy z pomnikami przyrody i pomnikami ważnych person, Królówka i historyczne centrum pozwalają smakować klimat i doświadczać genius loci „miasta na soli”, które dziś jest tętniącym życiem ośrodkiem o różnobarwnych obliczach.
Katarzyna Kluczwajd – historyczka sztuki, muzealniczka, regionalistka, związana z WBP Książnicą Kopernikańską w Toruniu. Badaczka dawnej kultury i sztuki Torunia i regionu, animatorka życia naukowego i popularyzatorka wiedzy, entuzjastka uwrażliwiania na wartości dziedzictwa (także w wymiarze społecznym, członkini Toruńskiego Oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki). Autorka licznych publikacji, bloga Toruniarnia, redaktorka naukowa tomów posesyjnych.

Liczba stron: 104

Format (wymiary): 11.5x19.0cm

ISBN: 9788381037730

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.