Gotycka architektura sakralna na Śląsku w latach 1200-1420 - Adamski Jakub - książka

Gotycka architektura sakralna na Śląsku w latach 1200-1420 książka papierowa

Adamski Jakub

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja Jakuba Adamskiego jest pierwszą w polskiej nauce kompleksową monografią gotyckich kościołów historycznego Śląska. Obszerna rozprawa stanowi wnikliwe opracowanie historii oraz zagadnień artystycznych wszystkich gotyckich świątyń miejskich i cysterskich z XIII i XIV wieku na Śląsku w jego najszerszych granicach historycznych, od Żagania na zachodzie po Oświęcim na wschodzie.

Niemal każda z ujętych w publikacji budowli otrzymała nową interpretację, przynoszącą ważne ustalenia w zakresie historii budowy, pochodzenia twórców oraz historycznego znaczenia w śląskiej i międzynarodowej perspektywie. Autor szczególnie wnikliwie zbadał regionalne centra architektoniczne, nadające ton sztuce budowlanej średniowiecznego Śląska. Jednym z kluczowych zagadnień omówionych w książce jest aktywny udział Śląska w nurcie „awangardy” architektonicznej około roku 1300, która odmieniła oblicze gotyckiej architektury w tej części Europy, a także wykształcenie się specyficznego języka form tamtejszych kościołów w kolejnych dekadach XIV stulecia.

W opinii recenzentów książka Jakuba Adamskiego wypełnia lukę w badaniach nad historią architektury i sztuki gotyckiej, jej arcydzieł oraz warsztatów czynnych na terenie Śląska i ziem sąsiednich, pokazuje zasięg wpływów artystycznych oraz kierunki oddziaływań i powiązań miast oraz regionu w skali lokalnej i ponadregionalnej.

Niemal ośmiuset stronicowe opracowanie dopełnia bogaty materiał ilustracyjny (ponad tysiąc ilustracji).

Liczba stron: 798

Format (wymiary): 21.0x29.5cm

ISBN: 9788365548207

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.