Genetyka i genomika zwierząt - Charon Krystyna M., Świtoński Marek - książka

Genetyka i genomika zwierząt książka papierowa

Charon Krystyna M., Świtoński Marek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Książka prezentuje szeroki zakres wiedzy z dziedziny genetyki zwierząt. Zawiera wiadomości dotyczące genetyki klasycznej i molekularnej, cyto- i immunogenetyki oraz genetyki populacji
i genetyki cech ilościowych.
Trzecie wydanie podręcznika zostało uaktualnione i uzupełnione o zagadnienia związane z:
· organizacją i funkcjonowaniem genomu
· epigenetycznymi mechanizmami regulującymi ekspresję genów
· technikami stosowanymi w genetyce molekularnej i genomie
· genetyczną kontrolą rozwoju ontogenetycznego, w tym z determinacją i różnicowaniem płci
· podłożem molekularnym chorób dziedzicznych oraz wrodzonych wad rozwojowych
· polimorfizmami genów o znaczącym wpływie na zmienność cech ilościowych (produkcyjnych) i jakościowych (np. umaszczeń)
· wykorzystaniem wiedzy o polimorfizmie DNA w analizach genetycznych
· znaczeniem zwierząt domowych jako modeli biomedycznych chorób dziedzicznych człowieka, w tym terapii genowej tych chorób.

Wymienione problemy omówiono przede wszystkim na przykładzie zwierząt domowych, takich jak: bydło, świnia, koń, owca, koza, pies, kot, kura, a także pszczoła miodna. Podręcznik jest bogato ilustrowany oryginalnymi schematami, mikrofotografiami i zdjęciami. W wielu miejscach można znaleźć odwołanie do wybranych, najważniejszych prac źródłowych i przeglądowych.

Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków: zootechnika, biotechnologia, biologia i weterynaria, a także dla osób zainteresowanych tą dziedziną wiedzy.

Liczba stron: 400

Rok wydania: 2012

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788301171070

Wydanie: 3

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.