Fotograf Fotografia Prawo - Orżewski Wojciech - książka

Fotograf Fotografia Prawo książka papierowa

Orżewski Wojciech

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: Inicjał
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2022
Opis

Kompendium wiedzy dotyczącej prawnych aspektów wykorzystania fotografii. Przeznaczone zarówno dla osób zawodowo parających się wykonywaniem zdjęć jak i amatorów, których prace mogą być wykorzystywane w szeroko rozumianych mediach, dla instytucji (wydawnictw prasowych, książkowych, portali internetowych itp). Fotograf, fotografia, prawo ma za zadanie przybliżyć podstawowe zagadnienia prawne dotyczące zarówno publikacji, jak i prezentacji fotografii w różnego typu mediach (m.in. książka, reklama, Internet) i poza nimi (przestrzeń otwarta, instytucje kulturalne). Autor stawia sobie za cel zapoznanie czytelników z zasadami ochrony dóbr osobistych, uprawnień tak fotografa, jak i osób korzystających z jego dorobku (wydawca, agencja reklamowa, inne).
Praca definiuje zarówno podstawowe pojęcia związane z ochroną prawną dzieł fotograficznych (np.: „twórca”, „wizerunek”, „prawo autorskie”), jak i rozszerza zagadnienia (m.in. o kryteria konieczne dla uznania fotografii za utwór objęty ochroną prawną, wyjaśnia też niektóre wątpliwości związane z fotografią portretową). Zawiera najważniejsze informacje z zakresu autorskiego prawa osobistego i majątkowego (ochrona, ograniczenia i zasady dysponowania nimi), a także wskazówki dotyczące dochodzenia roszczeń na drodze sądowej w przypadku naruszenia obowiązujących zasad.
Cennym uzupełnieniem książki jest aneks z wzorami siedmiu najczęściej zawieranych umów (umowa o dzieło, wydawnicza, o rozpowszechnianie wizerunku itd).
Mec. Wojciech Orżewski jest autorem wielu artykułów (stały felietonista miesięcznika ,,Wydawca'') i książek (,,Elementy prawa w działalności wydawniczej'', ,,Reklama i prawo'', ,,Prawo w mediach''), wykładowcą prawa autorskiego na kursach szkoleniowych Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek.

Liczba stron: 162

Format (wymiary): 14.0x21.0cm

ISBN: 9788364066252

Wydanie: 2

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.