Eugeniusz Romer - Misiniec Stefan - książka

Eugeniusz Romer książka papierowa

Misiniec Stefan

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Eugeniusz Romer (1871 - 1954) – najwybitniejszy polski geograf, kartograf i geopolityk. Twórca nowoczesnej kartografii polskiej i współzałożyciel Książnicy-Atlasu. Profesor Uniwersytetu we Lwowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktor honoris causa Uniwersytetu Poznańskiego i Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek Polskiej Akademii Nauk oraz towarzystw naukowych w kraju i na świecie. Wiceprezydent Międzynarodowej Unii Geograficznej.

Człowiek obdarowany łaską wiary ma świadomość, że powinien z nią współpracować. Odczuwa wewnętrzne przynaglenie, by odpowiedzieć czynnie na Boży dar. Tak rozumiał to znany przyrodnik i kartograf Eugeniusz Ro­mer. Po dłuższym oddaleniu od Boga doświadczył on łaski wewnętrznej przemiany. Odnowił z Nim przyjaźń, a po­tem napisał Pamiętniki, które są świadectwem procesu, jaki dokonał się w jego duszy. Uczony był świadom tego, że wszystko, co przeżył, jest łaską dobrego Boga. Najpierw Bóg dawał mu sygnały swej obecności, a potem stanął wprost przed nim z darem krzyża. Przyjęcie tego daru było dla profesora Romera doświadczeniem wiary, doświadcze­niem egzystencjalnym i trwałym. Od tego czasu uprawianie nauki przyrodniczej nabrało dla niego nowego wymiaru. Stało się ono bardziej celowe. Za to duchowe doświadczenie Romer pozostał wdzięczny Bogu do końca swego życia. Tym zaś, którzy mu towarzyszyli w trudnym procesie spo­tkania z Bogiem, oraz ludziom, którzy przeżywają podobne jak on oddalenie, pozostawił „obraz” odbytej drogi.

Kard. prof. Marian Jaworski

Liczba stron: 238

Format (wymiary): 13.0x19.0cm

ISBN: 9788377202401

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.