Dziecko w świecie pokus - Andrzej Murzyn, Ryszard Cibor, Stanisław Michałowski - książka

Dziecko w świecie pokus książka papierowa

Andrzej Murzyn, Ryszard Cibor, Stanisław Michałowski

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.

Dowiedz się więcej.
Opis

Książka jest siódmym tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom i dotyczy głównie istoty pokusy, jej rodzajów i skutków. Stwarza możliwości stawiania wielu pytań o przyczyny i zależności, o tło społeczne i moralne, w którym rodzą się i „funkcjonują” pokusy. Zajmuje się dwiema możliwościami rozumienia pokusy, jako: „pragnienia, aby pragnąć” i jako „podniety do ucieczki od siebie, czyli istoty, która wie, że pragnie”. Przedstawia istotę tego, co nazywa się seksualnością, zawsze związaną z miłością, akceptacją drugiej osoby i samego siebie. Tłem rozważań autora jest świat konsumpcji, który odziera człowieka z etosu tajemnicy, sprowadza życie seksualne do wymiarów prymitywnych. Trzecia część przedstawia źródła, istotę i cechy pokus w różnych koncepcjach psychologicznych, czwarta zaś– niektóre rodzaje pokus oraz ich skutki dla życia samego dziecka oraz jego społeczno-kulturowego środowiska. Subtelne studia powstawania pokusy ukazane zostały w powiązaniu z charakterystyką koncepcji behawiorystycznej, psychodynamicznej i poznawczej. Zawiera oryginalne i twórcze rozważania o kłamstwie i oszustwie dzieci, które mogą zainspirować nauczyciela do badań opartych na pytaniu: Kłamstwo szkolne: konieczne? możliwe? niepotrzebne? Ostania część „Kształtowanie odporność na pokusy – wybrane metody i formy pracy” rozpatruje problemy na szerokim tle pedagogiki społecznej i sytuacji dziecka we współczesnej cywilizacji.

Liczba stron: 110

Rok wydania: 2010

Format (wymiary): 16.4x23.4

ISBN: 9788375872385

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.