Działalność ubezpieczeniowa w Polsce po implementacji dyrektywy Solvency II - Baranowska-Zając Wioleta - książka

Działalność ubezpieczeniowa w Polsce po implementacji dyrektywy Solvency II książka papierowa

Wioleta Baranowska-Zając

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W książce „Działalność ubezpieczeniowa w Polsce po implementacji dyrektywy Solvency II. Problematyka prawna" przedstawiono analizę przepisów Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w kontekście uwarunkowań wewnętrznego rynku ubezpieczeniowego Unii Europejskiej, kształtowanych obecnie przez regulacje dyrektywy 2009/138/WE z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie podejmowania i prowadzenia działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Solvency II).

Analiza polskich i unijnych regulacji prawnych ma na celu ustalenie zakresu zmian dotyczących prawnych uwarunkowań działalności ubezpieczeniowej, jakie wynikają z wdrożenia dyrektywy Solvency II do polskiego porządku prawnego oraz ocenę wpływu rozwiązań Solvency II na warunki działalności ubezpieczeniowej w Polsce.

W związku z wprowadzeniem tych przepisów działalność ubezpieczeniowa w Polsce poddana została wielu nieznanym dotychczasowej praktyce funkcjonowania zakładów ubezpieczeń uwarunkowaniom prawnym, wynikającym z dyrektywy Solvency II, jednak nie wszystkie z nich polski ustawodawca implementował w zgodzie z dyrektywą. Tym samym niektóre uwarunkowania działalności ubezpieczeniowej wykraczają poza wyznaczone dyrektywą ramy harmonizacyjne, a w pewnych przypadkach nawet poza założenia idei harmonizacji w ramach Unii Europejskiej regulacji prawnych dotyczących działalności przedsiębiorstw ubezpieczeniowych.

Liczba stron: 324

Rok wydania: 2017

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788375569728

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.